MELİHA OKUR

Körfez'de 10 bin girişimcimiz var

Abu Dabi penceresinden Arap Baharı nasıl değerlendiriliyor? Ayşegül Kamut Brown anlatıyor: "Temkinliler. Suriye ve Mısır'ı yakından izliyorlar. Göçmen denetimi sıkı. Karışıklık olan ülkelerde yatırımların hızı düştü. Türkiye'nin tavrını beğeniyorlar. Onların gözünde Türkiye'nin yükselmesi, Müslüman dünyanın da yükselmesi anlamını taşıyor."
Bu bakış, dünyanın her yanındaki girişimcileri harekete geçirdi.
Çantasını kapan Birleşik Arap Emirlikleri'ne koşuyor.
Sayısı 10 bine ulaşan girişimcilerimiz de Körfez'de gelecek arıyor.

***

Türk şirketleri yakın zamana kadar taşeronluk yapardı, artık büyük projelere imza atıyor.
TAV, Nurol burada. Enka ve Alarko Holding biraz geride kaldı. Marketler, Türk ürünleriyle dolu. Mağazalar açılıyor. Türkler, Dubai'yi öğrendi. Paranın kaynağı Abu Dabi'yi bir türlü öğrenemiyor! Körfez'deki para güvenli liman arayışını sürdürüyor.
Üç bölgeyi önemli pazar ilan ettiler.
Güney Amerika'ya ilgi çok fazla.
Avrupa'nın batık bankalarını satın almak için sıraya girdiler. Batık şirketler takipte.
Türkiye ise kendi coğrafyasının en güvenli limanı. Acaba Körfez sermayesine ait 1.5 trilyon dolardan bize ne pay düşer?
İşte işin püf noktası!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.