MELİHA OKUR

1.5 yapay diş kökü 1 iPad değerinde

Yapay diş kökü deyip geçmeyin! İnsan ömrü uzadıkça implant pazarı da gelişiyor!
Almanya'da 3 milyon, İtalya'da 2 milyon, Japonya'da 3.5 milyon, G. Kore'de ise 1.5 milyon kişide implant var; bizde de 250 bin kişide. 2008'de 80 bin adet olan implant tüketimi 2011'de 300 bin adede çıktı. Üç yılda 1 milyon adede çıkacak.
Peki, fiyat ne?
Serçe diyor ki: "90'lı yıllarda 1000 euro olan implant şimdi 500-600 euro. Yerli implant 180 dolara satılacak. Ama dikkatinizi çekerim. 1.5 implant tutarı bir i_Pad bedeline denk."
İnovasyon bu!
Dünyada ağız ve diş sağlığı pazarı 14, implant pazarı ise 3 milyar dolar çapında. ABD, Almanya, İsviçre, İtalya, G. Kore, Fransa ve İsrail pazarın devleri. Türkiye son teknolojiyle implant üreten sekizinci ülke. Bizde pazarın büyüklüğü 33 milyon euro, 2010'da 100 milyon euro ithalat yapılmış.
Üretim ithalatın önünü kesecek. Rekabet asıl o zaman başlayacak.
AGS'nin ihracat şansı var mı? Serçe, "İran çok cazip. Gürcistan, Azerbaycan, Irak, Suriye'ye gideceğiz. İspanya ve Portekiz üzerinden de G. Amerika. TÜBİTAK ve Yıldız Teknik Üniversitesi ile ortak çalışmamız biterse diş tedavisinde iki ay olan implantın kemiğe uyum süresini iki haftaya indireceğiz" yanıtını veriyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.