MELİHA OKUR

Yorumsuz

Dünyada kendisinden en çok alıntı yapılan 10 ekonomistten biri Daren Acemoğlu... Agos gazetesinden Atih Gökhan Diler'le yaptığı söyleşide, Türkiye'nin 10 yılda geçirdiği dönüşümü, Avrupa'yı saran derin ekonomik krizi, nedenlerini, muhtemel sonuçlarını anlatmış. "Türkiye'nin makro ekonomisi bu ölçüde bir krizi taşıyacak kadar sağlam değil" diyor.
Türkiye'nin içten gelen enerjisine dikkat çekerken, aynı zamanda "dört tarafımız krizlerle çevrili" diyerek bakın sözü nereye getiriyor:
"Ortadoğu ve Kuzey Afrika tekrar krize girebilir. Yunanistan ve Balkanlar krizde. Avrupa çok daha büyük krize sürüklenebilir. Türkiye'nin tüm bunları kaldıracak gücü var mı? Bence yok. Tam tersine, biraz balon ekonomisine giriyoruz, diye düşünüyorum. Türkiye'nin büyümesinin büyük bir bölümü inşaat sektöründen kaynaklanıyor. Burada bozukluk yok. Bozukluk, gayrimenkul fiyatlarının artmasından geliyor. Gerçek faiz bu kadar düşükken gayrimenkul fiyatlarının bu kadar artmasını nerede görmüştük? ABD ve İspanya'da. Sonra ne oldu..."
Yorum sizin.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.