MELİHA OKUR

Vehbi Koç otoyol ihalesine girer miydi!

Rahmetli Vehbi Koç gösterişi sevmez, israftan nefret ederdi. Yaşadığı dönemde burjuva olarak görülen kalıplara hiç uymadı. Sendikacılık ve sosyal devletin öncesinde, sonrasında var oldu hep... Tek ve çok partili döneme, NATO'ya üyelik öncesine, sonrasına tanıklık etti.


***
Paradigmaların birbiriyle örtüşmediği dönemin adamıydı o! Yokluğun en ağır döneminin fırsatlarını gördü. Birikimini işlerini büyütmekte kullandı. Ailesiyle birlikte kendi iş modelini yaratırken, ilkeleriyle dönemine damga vurdu. Siyasetçinin, bürokratın saygınlığını kazandı. Vehbi Koç işadamlığı yaparken Türkiye'de para yoktu.
Şimdi matematik tam tersi. Ortada bol para var ama Koç gibi işadamı nerede?

***

Bugün Koç'un ölümünün 17'nci yılı. Ailesi, Vehbi Koç Vakfı Başkanı ve Koç Holding Yönetim Kurulu Üyesi Semahat Arsel'in ev sahipliğinde dün akşam İş Sanat'ın İstanbul Salonu'nda bir anma töreni düzenledi. Koç Holding'in "Bizden Haberler" Dergisi Semahat Arsel'e, "Vehbi Koç bugün olsa ne yapardı?" diye sormuş. Arsel, "Allah'ın Vehbi Koç'u sevdiğine bir kez daha inanıyorum. Suna'nın (Suna Kıraç) insafsız rahatsızlığını, Sevgi (Sevgi Gönül) ve Doğan'ın (Erdoğan Gönül) arka arkaya vefatını iyi ki görmedi" yanıtını vermiş.
Grubun bugününe de babası Vehbi Koç'un gözüyle bakmış: "Tüpraş ve Yapı Kredi'nin alımlarıyla ilgili, 'Ben size bunları zor aldırırdım' der, ancak günün koşullarını düşünüp, memnuniyetini gülümseyerek belli ederdi..."

***

Vehbi Koç yaşasaydı 10 yılda holdingi küresel lige taşıyan torun Mustafa Koç'un otoyol ve köprü ihalesine girmesine ne derdi? Otomobil üretmek için bu kadar gayret sarf eden bir işadamının otoyollara "hayır" deme şansı var mı sizce?

***

Özelleştirme Yüksek Kurulu (ÖYK), "fiyat düşük" diye ihaleyi iptal etti. Gerçekten sorun fiyat mı?
Habertürk Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Fatih Altaylı, "Başbakan'ın derin bir özelleştirme konsepti ve beklentisinden dolayı ihale iptal edildi" diye yazarak işi özetledi: "Otoyola dahil arazilerde yeni gelir alanlarının yaratılmasıyla ilgili yapılan hesaplamalarda, buralarda 20-25 milyar dolarlık bir potansiyel bulunduğu ve özelleştirme ihalesini alacak şirketin bu potansiyeli göz önüne alarak bir fiyat belirlemesi umulmuş..."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.