MELİHA OKUR

G-20 gezegeni yörüngede

Nasıl oluyor da ABD Merkez Bankası (FED) Başkanı Bernanke'nin ağzından çıkan iki sözcük dünyayı sarsıyor!.. Yayılmacı geçmişin doğal sonucu bu. Dolar dünyanın para birimi olduğu sürece FED başkanları paranın patronu olacak. Oysa 10 yılı devirdiğimiz yeni dünya daha etkin bir finans sistemine ihtiyaç duyuyor. Geçen yüzyılda olduğu gibi korumacı, aşırı milliyetçi politikaların egemen olduğu bir girdaba düşmeyecek kadar olgun. Bu yönde en önemli sınav 2009'da Londra'da verildi.
Daha önce kurulan G-20 krizle birlikte etkinleştirildi. TÜSİAD'ın Uluslararası İlişkiler Koordinatörü Bahadır Kaleağası, G-20 Gezegeni isimli kitabında yeni batı olarak uluslararası siyasal ve ekonomik zeminin kurumsallaştığına dikkat çekiyor.

***

Moskova'daki zirve gösterdi ki, yeni yüzyıla şekil veren G-20 gezegeni yörüngede. Kalkınan Çin'i, nüfusu artan Hindistan'ı, kendini yenilemeye çalışan eski batıyı bir araya getiren bir platform G-20. Gelişmiş ülkelerle gelişmekte olanlar arasında tam bir kutuplaşma yok. Dünya nüfusunun yüzde 75'ini, uluslararası ticaretin yüzde 80'ini, dünya ekonomisinin yüzde 90'ını temsil ediyor.
Geçen yüzyılın temsilcisi G-8, G-20'nin ileri ekonomiler direği olarak varlığını sürdürüyor. G-20'nin kısa vadeli gündemi büyüme ve istihdam. Asıl gündemi küresel finans, döviz kurları, uluslararası ilişkiler, dijital dünya, iklim değişikliği, çevre, enerji politikaları ve vergi sistemi.
***

Çağdaş devletin oluşumunda en temel gösterge vergi. G-20 vergide detaylara giriyor. OECD'nin desteğiyle, ülkeler arasında otomatik bildirimi devreye sokacak bir politika için çalışıyor. 1960'larda biçimlenen sistem çağın gerisinde... O yıllarda ne vergi cennetleri vardı, ne de dijital ekonomi. ABD ve AB, bilgi toplumunda verginin, küresel ticaretin standartları için acele ediyor. Dertleri, bunu Çin'e dayatmak.
Lideri olmayan G-20'ye bakar mısınız!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.