MELİHA OKUR

MB testten geçiyor!

Piyasa nefesini tuttu. Para Politikası Kurulu'ndan çıkacak kararı bekliyor. Kimseyi ilgilendirmeyen, sadece gösterge olan politika faizi mi artacak yoksa faiz koridorunun üst bandıyla mı oynanacak?
Saxo Capital Markets Genel Müdürü Egemen Kaya, "MB'nin önünde üç şık var. Koridorla ilgili sözlü, 'gerekirse yaparım' der, hiç artırıma gitmez. Piyasa bunu sevmez. 100 baz puanlık bir artış yapar. Bunu sözle destekler, artışların süreceği sinyalini verir. 200 baz puanlık artış yapar. Piyasaya çok kuvvetli sinyal verir. Borsa İstanbul ilk etapta bunu olumlu algılasa da, faize geçiş oluyor düşüncesiyle satış dalgası yaşar" diyor.
Gedik Yatırım Genel Müdür Vekili Metin Ayışık ise puan tahmini yapmıyor. Gelişmekte olan ülkelerden para çıkışıyla ilgili dünyada başlayan türbülansa dikkat çekiyor. "1-2 yıl sürecek döneme odaklanalım" önerisi getiriyor.
Garanti Bankası Ekonomik Araştırmalar Müdürü Ali İhsan Gelberi, "Yabancı, 'Gerektiğinde artış yapabilir mi?' diye MB'yi test ediyor" görüşünde. İşin özü, faizler artacağı kadar arttı. MB'nin faiz artışı bono faizlerini aşağıya çeker.
Faiz kararıyla fitili ateşleyecek gaz-fren tartışmasını bir yana bırakıp, serbest piyasanın gereklerine odaklanmalıyız.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.