MELİHA OKUR

Şanlıurfa'ya Piazza geldi

Üretmeyi değil tüketmeyi seviyoruz. Borç parayla alışverişe bayılıyoruz.
Yine kredi hacmimiz genişledi.
Başbakan Yardımcısı Ali Babacan hafta ortası, Washington'da yapılan G-20 zirvesine gitmeden revize edilen Orta Vadeli Program'ı açıkladı. Kredi kartına harcama sınırı geldi. Yüzde 12.6'ya inen ve dip yapan iç tasarruflarımızı bir türlü artıramıyoruz.
Böyle bir dönemde de Ş.
Urfa'ya İtalyanca "meydan" anlamına gelen "Piazza" geldi.
Piazza bir AVM markası.
Perşembe günü açıldı. Ben de ilk kez bir AVM açılışına gittim.
Açan, genç bir mühendis olarak Enka'da işe başlayan, Rusya'yı iyi öğrenen, 20 yıl önce istifa edip kendi işini kuran Erman Ilıcak'ın Rönesans Holding'i.

***

Zira Rönesans İnşaat, uluslararası müteahhitlikte Türkiye'nin bir, Rusya'nın en büyük ikinci yabancı müteahhitlik şirketi.
11 ülkede 37 gayrimenkul projesi yürütüyor.
2004'te işbirliği yaptığı ABD'li fon şirketi AGP ile AVM yatırım ve işletmeciliğinde ortak. Optimum, Kozzy ve Piazza markalarıyla AVM yapmaya devam edecek. 11 AVM'nin ortağı. 2015 sonuna kadar Van, İstanbul, Bursa ve İzmir'de toplam beş AVM daha açacak. Rönesans'ın Rusya'da da iki AVM'si var. Türkiye'de AVM'lere yapılan yatırımı 3.5 milyar liraya ulaştı.
Rusya'daki ofisler dahil 6 milyar lira yani 3 milyar dolara yakın. Bu gidişle dünya AVM devi Hollanda markası Forum'a kafa tutacak.
***

Rönesans'ın özelliği şu: Her açtığı AVM'ye 50 şirketle birlikte gidiyor; yerel bir markayı destekliyor. Gezerken gördüm ki, Ş. Urfa'ya ilk kez gelen 250 milyon liralık AVM açılımından Urfalı mutlu. Fakat isimden memnun olan yok. "Dünyanın en eski şehrine 'Piazza' yakışmadı" diyorlar.
Sahi, merkezi Arap, çeperi Kürtlerden oluşan bir ilde niye İtalyanca marka?
Örneğin isim Göbeklitepe olamaz mıydı?
Ilıcak, "Türkçe isimleri birileri satın almış.
Kullanamıyoruz" diyor.
Açıkçası çiğ köfte ustası kalmayan, elini sallasan Suriyeli'ye çarptığın Ş.
Urfa'da milyarlık evler, sayısı hızla artan Suriyeli gelinler soluğu AVM'de alacak.
Acaba Ş. Urfa'daki AVM Türk üreticisinin ürününü Ortadoğu'ya taşımak için bir eşik olabilir mi? Başta Ş. Urfa, bölgenin kaderi böyle değişir.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.