İBRAHİM ALTAY

Gazeteciler ve PR'cılar

Ekonomi sayfalarında şirket haberleri... Bundan doğal ne var?
Politika sayfalarında siyasi parti haberleri, spor sayfalarında kulüp haberleri yok mu?
Ama bu, adı üzerinde, 'iş' biraz farklı...
Diyelim ki bir şirket hakkında haber yaptınız. Rakibi olan şirket sizi arayıp 'reklam yapmakla' suçlar.
Haberi araştırmaya başlayınca genellikle karşınıza PR (Halkla İlişkiler) çıkar.
Gazeteci-PR'cı ilişkisi upuzun bir hikâye...
Yine de bazı önemli hususların altını çizelim:
Gazetecilerin PR'cıları haber kaynağı olarak görmesi doğal ve normal. Tabii, onlardan gelen bültenleri aynen kullanmamak kaydıyla.
Gazeteci, PR'cının yazdığı bültendeki metni okumalı, sorgulamalı, araştırıp sağlamasını yapmalı ve haberini kendisi yazmalı.
Haberi yazarken o şirketin sektördeki rakiplerini de göz önünde bulundurmalı, övücü değil bilgilendirici başlık ve ifadeler kullanmalı.
'Yapılacak-edilecek'li cümleleri, 'yapılmış-edilmiş' gibi duyurmamalı, vaat ve projelerin takibini yapmalı.
Böyle yapılırsa hem okura hem de ekonomik aktörlere saygı gösterilmiş olur.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.