Festival notları
Ombudsmanlık müessesesinin işlevsel olabilmesi için sadece ürünlerin değil hizmetlerin de denetlenmesi gerekir. Mesele sadece gazeteyi yayına hazırlamak değildir. O gazetenin basılması, dağıtılması, çeşitli platformlarda temsil edilmesi de önemlidir.
Genel yayın yönetmeni, yazı işleri müdürleri, editörler, muhabirler, fotoğrafçılar, sayfa sekreterleri... Harika bir gazete hazırlayabilirler. Fakat, matbaanın özensizliğinden ya da yetersizliğinden dolayı o gazete çamur gibi çıkarsa emekler heba edilmiş olur.
Ya da dağıtım işinde yaşanan aksamaları düşünelim. Dünyanın en güzel gazetesi; satış noktalarının birçoğuna hiç ya da zamanında ulaşmıyorsa bir anlamı var mıdır?
Benzer şekilde gazetenin temsili de önemlidir. Temsil görevi gazetenin misyonuna, vizyonuna ve prestijine uygun bir biçimde yerine getirilmelidir.
Hasılı kelam; bir gazete sadece yazı işlerinden ibaret değildir. Reklam, promosyon, idari işler, kurumsal iletişim gibi bütün birimler bir çarkın iç içe geçmiş ve birbirini tamamlayan dişlileridir.
52. Antalya Uluslararası Film Festivali'nin sonuna geldik. Turkuvaz Medya Grubu ve dolayısıyla Sabah gazetesi bu geleneksel etkinliğin ana medya sponsoru idi. Haberleriyle festivale destek verdi.
Medya kuruluşlarının bu tarz organizasyonlarla organik bağ kurması zaman zaman dünya medyası tarafından tartışılıyor. Nispeten modası geçmiş bir tartışma bu. Genel kabul, medyayla diğer paydaşlar arasında bir karşılıklı kazanç ilişkisi kurulduğu yönünde. Ben de çeşitli mahzurları mahfuz tutmak kaydıyla Sabah'ın bu etkinliğe sponsor olmasını olumlu buluyorum.
Gerekçelerimi kısaca açıklayayım:
Bu çerçevede değerlendirdiğimizde Sabah'ın festival süresince başarılı bir iş çıkardığını söyleyebilirim.
Hepsine teşekkür ediyorum.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.