İBRAHİM ALTAY

'İnternet' gazeteciliği

Bir başka 'editörlük' vakası da internet mecrasından.
Gazeteci İlnur Çevik Cumhurbaşkanı Başdanışmanlığına atandı. Durumu sosyal medya hesabından duyurdu. Sonrasında yaşananlar gazetecinin haberin objesi haline geldiği durumlar için trajikomik bir örnek.
Adını vermeyelim, bir internet sitesi, arama motoru kullanarak bulduğu güncel olmayan bilgileri kesip yapıştırarak bir 'şipşak haber' hazırladı. Diğer haber siteleri bu 'hazır malı' aynen kullandı. Atıf yapmadan, kaynak göstermeden.
Haberlere göre İlnur Çevik halen Turkish Daily News gazetesi Genel Yayın Müdürüydü. Yanlış. Çevik şu sıralar Turkuvaz Medya Grubu bünyesinde çıkan Daily Sabah gazetesinde köşe yazıyor. Haberlerde Çevik gazeteci ve yazar olarak tanımlanmıştı, oysa kendisini sadece gazeteci olarak tanımlıyor.
Trajik olan, haber metnindeki yazım, anlatım ve imla hatalarının hatta kelime tekrarlarının dahi aynen kopyalanmasıydı. sabah.com.tr'deki haberde diğer sitelerden farklı olarak metne bir ara başlık daha eklenmiş, orada da 'röportajlar' yerine 'röportoular' yazılmıştı.
Haber alıntılama etiği bir yana... İnternet gazeteciliğinin sıradan bir 'admin'lik olmadığının, ciddi bir editörlük gerektirdiğinin artık farkına varmamız gerekiyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.