Eray Özgür

Kadın ve Erkeğin Farkı

İç ve dış tasarım, ergonomi, sürüş özellikleri veya donanım kadar otomobillerin isimleri de kadınlar ve erkekler için belirleyici olabiliyorlar. Bu konuda bir araştırma yapan Düsseldorf merkezli Nomen International ajansı cinsiyetler arası isim beklentilerini ortaya koymuş. Buna göre erkekler otomobillerinin güç ve teknoloji algısı yaratan isimler taşımasını isterken, kadınlar daha çok seyahat ve neşe algısı yaratan isimleri tercih ediyorlar. Kadınlar aynı şekilde Gloria gibi feminen isimleri de favorileri arasına alıyorlar. Otomobil markaları modellerini isimlendirirken hukuk ve anlam kadar algı konusunda da dikkat etmek zorundalar. BMW ve Mazda gibi isimlendirmede sayıları kullanan markalar bu konuda en şanslıları. İşin içine harf ve rakam kombinasyonları girdiğindeyse yine dikkatli olmak gerekiyor. Örneğin, Toyota'nın artık üretilmeyen ortadan motorlu sporcusu MR2'nin Fransızca okunuşu bu dilde dışkı anlamına geliyordu. Otomobil tarihi isim konusunda şanssız pek çok modelle dolu. Renault 5'in Amerika'da LeCar diye satılması, Mitsubishi Pajero'nun İspanyolca argosunda çirkin bir anlamının olması, Studebaker'ın Dictator adlı bir model üretmesi ve burada yazılamayacak kadar uç başka örnekler... Hani bir bebek doğduğunda "Adıyla yaşasın" derler ya, otomobiller de biraz adlarıyla yaşıyorlar.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.