MAHMUT ÖVÜR

Anıtlar Kurulu'nda 'reform'

Bir süre önce bu köşede İstanbul'daki Anıtlar ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulları'nın değişeceğini gündeme getirmiştik.
Bunun en önemli nedeni olarak da o günlerde İstanbul'da bazı önemli projelerin hızla kurullardan geçirilmek istenmesi öne sürülmüş ve kulislerde 'Jet Kurul' oluşturulacağı konuşulmuştu.
Nihayet bu konuda ilk adım atıldı ve İstanbul 6 bölgeye ayrılarak yeni kurullar oluştu.
Yeni yapılanmaya göre 'Anıtlar Kurulu' ve alanları şöyle:
1. Bölge: Küçükçekmece, Büyükçekmece, Silivri, Çatalca, Avcılar.
2. Bölge: Beyoğlu, Şişli, Eyüp ve Kağıthane.
3. Bölge: Boğaziçi.
4. Bölge: Tarihi Yarımada (FatihEminönü), Zeytinburnu.
5. Bölge: Kadıköy, Tuzla, Maltepe, Kartal ve Adalar.
6. Bölge: Şile, Gebze ve Adapazarı.
Bu değişimin nasıl bir sonuç doğuracağını zaman içinde göreceğiz.
Şimdi kulislerde konuşulan en önemli şey ise şu: 'Kültür Bakanlığı'nın atadığı üyeler sık sık rotasyona tabi tutulacak.'
Bunun ne anlama geldiğini ise bir kurul üyesi şöyle açıklıyor:
"Yeniden canlanıyoruz. İyi de oluyor. Bazı şahısların yerleri klişeleşmişti..."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.