MAHMUT ÖVÜR

Dünyanın ikinci yaşanabilir kenti!

Avustralya'nın 4.5 milyon nüfuslu Melbourne kenti, temizliği, şıklığı, düzeni ve havası ile insanı adeta büyülüyor.
Ancak bu kenti, Bizans'a, Doğu Roma'ya ve Osmanlı'ya başkentlik yapan İstanbul'la kıyaslayınca, karamsarlığa düşmemek elde değil.
Bir yanda insanlık tarihine tanıklık eden 3 bin yıllık bir geçmiş, öte yanda sadece 150 yıllık bir süreç...
Ve İstanbul, The Economist'in her yıl yenilediği "dünyanın yaşanabilir kentleri" sıralamasında ilk yüze bile giremezken, Melbourne 2. sırada yer alıyor.
Çünkü kültürel zenginlik, iklim, sağlıklı altyapı, düşük suç oranı, yaşama maliyeti, sosyal koşullar ve spor olanaklarıyla yaşam için dünyada en uygun koşulları sunan kentlerden biri Melbourne.
Bunlar elbette, bilimsel verilere dayanan belli standartlar... Bir de gözle görülen gerçekler var.
Öncelikle şaşırtacak derecede temiz ve şık bir kent. Şehrin merkezinde yükseler gökdelenler dışında, konutların yüzde doksanı villa türü yapılardan oluşuyor. Ve çevre, göz alabildiğine yeşil...
Ulaşıma gelince... Bizdeki o eski troleybüsler burada hala hizmet veriyor. Metro da yeterli düzeyde.
Ancak burada bile bazen yoğun trafiğe yakalanabiliyorsunuz.
Ama Melbourne insana "Bu kadar kusur kadı kızında da olur" dedirtiyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.