MAHMUT ÖVÜR

3'üncü Boğaz Köprüsü'nde 'yeşil' hassasiyeti

Dünyanın ulaşım açısından belki de en az sorunlu kentlerinden biri olan Toronto'da Türkiye'nin ulaştırma bakanını bulunca ister istemez son dönemin en çok tartışılan ve tartışılacak olan İstanbul'a yapılacak olan 3'üncü Boğaz Köprüsü'nü sormadan edemiyoruz.
Hepimizin kafasında benzer sorular var.
Üçüncü köprü gerekli mi? Nereden geçecek? Geçerken İstanbul'un akciğerleri olan orman alanları yok olacak mı?
Bakan Yıldırım, öncelikle köprünün yapılması gerektiğini çok açık ve net olarak söylüyor. Ama kamuoyunda yaşanan "yeşilin yok edilmesi ve yeni yapılaşmanın önüne geçilememesi" kaygısını da paylaşıyor.
Bu kaygının gerçeğe dönüşmemesi için de ciddi hassasiyet gösterdiklerini belirterek şöyle diyor:
"Üçüncü köprünün İstanbul'un akciğerlerine zarar vermemesi için büyük çaba harcıyoruz. Bu nedenle biraz pahalı olacak ama bazı bölgeleri viyadük ve tünellerle geçeceğiz. Şimdi güzergahın planlara işlenmesi sürüyor. Bu ay sonuna kadar nereden geçtiği, hangi ilçe belediyesi sınırları içinde olduğu planlara işlenecek. Eylül ayında da ilana çıkmayı düşünüyoruz. Maliyeti 4 milyar dolar civarında olacak."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.