MAHMUT ÖVÜR

'Ya yenilenirsin ya da yenilirsin'

Bir eğitim gönüllüsü olan İbrahim Arıkan'ın iş dünyasındaki başarısı biliniyor. Sadece İstanbul'daki MEF Okulları bile bunu anlatmaya yeter. Ama Arıkan, bir öğretmen mütevazılığıyla uzun iş hayatında çok hatası olduğunu da kabul ediyor. Hatta hayat tecrübesini "yapılan hatalara ödenen bedellerin bileşkesi" olarak niteliyor.
Elimde Arıkan'ın yazdığı son kitap var: "Ya Yenilenirsin Ya Da Yenilirsin".
Tam bugünün dünyası ve Türkiye'sini de anlatan bir başlık bu. Gerçekten sadece işletmeler, ülkeler değil, bireyler de bu zor seçenekle karşı karşıya; ya yenileneceğiz ya da yenileceğiz. Ortası yok. Çünkü dünya çok hızlı değişiyor.
İbrahim Arıkan bir öğretmen titizliği ve öngörüsüyle yazdığı kitabında dünyadaki bu değişime dikkat çekiyor ve deneyimin önemini şu sözlerle vurguluyor:
"Yapmadıklarımı veya yanlış yaptıklarımı üst üste koyduğumda çok az doğru yaptığımı anlıyorum. İş hayatında yaptığım hatalardan hareketle, aynı hataları başkalarının yapmaması için katkı sağlamak arzusundayım. Bu duygu ve düşünce ile deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istedim."
Kuşkusuz herkesin okumaya ihtiyacı var ama genç işadamlarının daha çok olduğuna eminim...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.