MAHMUT ÖVÜR

'DP'nin öldüğünü yeni fark ettik'

Ege'deki durumu geçen hafta sonu Başbakan Erdoğan'ın Aydın ve Muğla mitinglerini izlerken çok daha net gördüm.
Muğla'da 50 bini aşkın kişinin katıldığı miting bir hayli renkli ve coşkuluydu. Hem miting meydanını, hem de sokakları dolaştım. 22 Temmuz 2007 seçimlerinde DP'nin 44 bin, Genç Parti'nin ise 23 bin civarında oyu vardı.
Aynı şey Ege'nin birçok ilinde de geçerliydi. Bu oyların önümüzdeki seçimde hangi partiye yöneleceği çok önemliydi.
Şu anda Namık Kemal Zeybek'in genel başkanlığını yaptığı DP'den ne yazık ki kimse söz etmiyor.
Peki, bu oylar nereye gidecek?
Köyceğiz'den mitinge katılan emekli bir öğretmen şöyle diyor:
"Daha önce DP için nabzı atıyor, yaşayabilir diyorduk. Ama bu seçimlerde ilk kez fark ettik ki DP ölmüş. Bu yüzden hepimiz arayışa girdik."
Yerel seçimlerde Milas'ta DSP adayı olan Bülent Demir ise şunları söylüyor:
"Ben belediye başkanlığı seçiminde 9 bin oy aldım. Çok az bir oyla seçimi kaybettim. Şimdiki DP'nin çok fazla bir oy alacağını düşünüyorum. Kayma genelde AK Parti'ye olacaktır."
AK Parti'ye geçen eski demokratlara referandumda "hayır" oyu verdiklerini hatırlatıyorum. Cevapları kısa oluyor:
"O dönem eski partimizin canlanacağına dair umudumuz vardı. Ama artık yok..."

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.