MAHMUT ÖVÜR

Savaşta büyük olmak!

Ülkede, barış havasının hüküm sürmesi gerçekten insanın içini ısıtıyor. O havanın medyaya yansıması da iyi bir şey... Hatta bugünü milat yapıp düne fazla takılmamak gerektiğini de düşünüyorum.
Ancak medyanın bir kısmının birdenbire barış havarisi kesilmesinde de insanı rahatsız eden bir şeyler var.
Sadece samimiyetsizlik değil "bilinçli" başka bir şeyler. Bunun ne olabileceğini birkaç gün önce Diyarbakır'da Yazı İşleri toplantısı yapan Hürriyet Genel Yayın Yönetmeni sevgili arkadaşım Enis Berberoğlu'nun satır aralarında buldum. Kendisinin de tanımlamakta zorlandığı bir tespiti aktarıyor:
"Diyarbakır izlenimleri gün boyu sosyal medyada tartışıldı. Benim favori tweet'imi seçtim. Ama hakaret mi, övgü mü karar veremedim: Hürriyet savaşta da, barışta da büyük..."
Bu satırlarla yine Hürriyet'in eski yayın yönetmeni Ertuğrul Özkök'ün "Türklerin yüzde 52'si Kürtlerle birlikte yaşamak istemiyor" araştırması üzerine yazdıklarını birlikte düşündüm.
Ve merak ettim; Acaba bir gazetenin "savaş"taki büyüklüğü o toplumda nelere yol açıyor?

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.