MAHMUT ÖVÜR

İstanbul seçimlerinde BDP ve SP'nin rolü

İstanbul seçimlerinden söz ederken Büyükşehir için iddiasız görünen iki partinin dikkate alınacağını sanıyorum: BDP ve Saadet Partisi...
BDP'nin, 2009 seçimlerinde İstanbul'dan aldığı oy yüzde 4.7... Büyükşehir veya il genel meclisi oyu da pek değişmiyor. Yüzde 10 barajının aşağı çekilebileceği bir dönemde bu küçümsenecek bir oy değil.
Ama asıl ilginç olanı BDP'nin önümüzdeki seçimlerde ne yapacağı?
Çünkü iki önemli yeni durum söz konusu; barış süreci ve Gezi olayları... Eğer Gezi olaylarının öne çıkan ismi Sırrı Süreyya Önder, BDP'nin İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan aday olursa Gezi'ye katılanlardan ciddi oy alabilir.
Saadet Partisi'ne gelince...
Geçen seçimlerde Büyükşehir oyu yüzde 4.9, il genel meclis oyu ise yüzde 7.2... Ciddi bir oy. Ama bu kez hem Önder benzeri siyasi bir aktörü yok hem de parti eskisi kadar etkin değil.
Ayrıca dindarları rahatsız eden iki gelişme daha var; Gezi olayları ve Mısır'daki darbe... Saadet Partisi'nin alacağı veya alamayacağı oylar İstanbul seçimlerini derinden etkileyecek.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.