MAHMUT ÖVÜR

AK Parti'nin favorileri

Yerel seçimler neredeyse iki partili sisteme dönmüş gibi. Batı'da ağırlıkla AK Parti-CHP, Doğu'da ise AK Parti-BDP arasında geçecek.
Bütün önemli Büyükşehir ve illerde durum böyle. Siyasi zemin de bu seçimleri iki parti arasında bloklaştırıyor. Örneğin geçen seçimlerde İstanbul'da MHP'nin il genel meclis oyu yüzde 9. Büyükşehir oyu ise yüzde 5... Yüzde 4 gibi önemli bir kayıp söz konusu. Aynı şey Saadet Partisi için de geçerli.
Bu nedenle önümüzdeki seçimlerde oy kaymasının daha fazla olacağı bekleniyor. Bu duruma AK Parti'nin nasıl cevap vereceği merak ediliyor. Gördüğüm kadarıyla AK Parti ilkesel olarak, partinin oyuyla başkanın oyu arasında "dramatik fark" yoksa adayı değiştirmeyecek.
Bu pencereden bakınca, İstanbul'da Kadir Topbaş, Ankara'da Melih Gökçek, Kayseri'de Mehmet Özhaseki, Konya'da Tahir Akyürek, Gaziantep'te Asım Güzelbey, Şanlıurfa'da Eşref Fakıbaba, Trabzon'da Fevzi Gümrükçüoğlu ve Kocaeli'nde İbrahim Karaosmanoğlu yerinde kalacak isimler.
İzmir'e Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım'ın, Antalya'ya ise eski başkan Menderes Türel'in aday olmasına kesin gözüyle bakılıyor.
Bugünün fotoğrafı böyle, seçime daha çoook var.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.