MAHMUT ÖVÜR

Hızlı kalkınma ve iş kazaları

Türkiye, iş kazalarında neden ön sıralarda olduğu meselesini bir an önce masaya yatırmalı.
Yeni iş güvenliği yasası nedeniyle artık eskisi gibi gözünü kâr bürüyen iş adamları dönemi geride kaldı. İşçiye ve iş koşullarının iyileşmesine yatırılan her kuruş, aslında işadamı için çok daha avantajlı. Akıllı bir işadamı bu gerçeği görmezden gelemez. Gelirse altında kalır.
Bir işadamı anlattı. İnşaat işinde mermer kesen bir işçiye baret, gözlük ve eldiven dahil güvenlik için gerekli malzemeyi vermiş ama şu sonuçtan kurtulamamış:
"İşçi mermeri keserken gözlükten sıkıldığı için çıkarıp öyle çalışıyor. O sırada sıçrayan bir mermer parçası gözünü kör ediyor. Olaya çok üzüldüğüm gibi 350 bin lira da tazminat ödedim. İş güvenliği için harcadığımız para bunun belki yüzde biri. Artık bu da yetmiyor sıkı denetim gerekiyor."
Bu olay Türkiye'de başka bir paradoks yaşandığına işaret. Son 12 yılda hızlı ve yüksek kalkınmayı başaran Türkiye'nin yasaları değişse de zihniyet değişmiyor. Ayrıca altyapısı, işadamı ve işçi profili de bunu taşımaya yetmiyor. İnşaat, gemicilik ve madencilikte böyle bir gerçekle karşı karşıyayız. Eski sistem değişirken yeni sistem oturmadığı ve denetim de gereğince yapılmadığı için iş kazaları azalmıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.