YAŞAR ÖZAY

Üniversiteler arasında yarış hızlandı

Vakıf üniversitelerinin çoğalmasıyla, üniversiteler arası rekabet hızlandı. Yeni açılanlarla sayıları 160'ı bulan üniversitelerin 58'i vakıf üniversitesi. Çeşitli çevrelerce sayılarının artması eleştirilmesine rağmen birbirleriyle yoğun rekabete girmeleri eğitimin gelişmesi açısından sevindirici. Geçmiş yıllarda sesleri çıkmayan, araştırmalarını geniş çevrelerle paylaşmayan devlet üniversiteleri, vakıf üniversiteleri karşısında kış uykusundan uyandı. Uluslararası toplantılar, yurtdışındaki eğitim fuarlarında stantlar açma, yayın sayısını artırma, teknopark kurma, patent alma yarışına girdiler. Bu yarışın önümüzdeki günlerde daha da hızlanması kaçınılmaz. Üniversiteler en başarılı ve en yetenekli öğrenciyi almak için yarışacak. Bu yarış muhakkak ki kurumları daha da güçlendirecek, akademik hayatın canlanıp renklenmesine yol açacaktır. Çünkü rekabetin olduğu her yerde başarı vardır. Bu yarışta dünya üniversitelerini yakalamak, dünya bilim arenasında yerimizi almak için Yüksek Öğretim Kurumu'nun (YÖK) üniversitelerin bu rekabetini hızlandıracak düzenlemeleri bir an önce yapması gerekiyor. Desteklerle üniversitelerin en kısa sürede dünya üniversiteleriyle yarışır hale geleceklerine içtenlikle inanıyorum.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.