YAŞAR ÖZAY

İnternette oyun artıyor Türkçe'de net düşüyor

Sınav koordinatörleri Celil Vardar, Oktay Aydın ve Selim Ünsal, Yükseköğretime Geçiş Sınavı'nın sonuçlarını geçmiş yıllarla karşılaştırarak değerlendirdiler. Uzmanlar, 180 puan barajını geçemeyen aday sayısının artmasında geçen yıl olduğu gibi Türkçe sorularının etkili olduğunu kaydetti. Geçen yıl Türkçe sorularının genel ortalaması 18 iken, 2013 YGS'de bu 16.8'e kadar düştü. Matematik dersi her yıl öğrencileri zorlarken, bu yıl 2012 YGS'de 6.92 olan net ortalaması 7.5'e yükseldi. Sosyal ve fen netlerinde ise geçen yıllara göre önemli değişiklik olmadı. 2013 YGS sonuçları incelendiğinde öğrencilerin Türkçe dersinde geçen yıllara oranla daha çok zorlanmaya başladıkları, Matematik, Sosyal ve Fen derslerinde ise başarılarını artırdıkları görüldü. Eğitim uzmanları, Türkçe'de sosyal bilimlerde ve fen bilimlerinde görülen düşüşü, bu derslere verilen önemin azalmasına bağladı. Öğrencilerin fazla kitap okumadığı için yorum yapamadığı, internete fazla bağımlı oldukları için karşılaştırma ve muhakeme yapma yeteneklerinin zayıfladığı belirtildi. Matematikte görülen artışın nedeni ise fen ağırlıklı olan okullarda, matematik dersi saatinin fazla olması. 2012 YGS ve 2013 YGS karşılaştırıldığında, 61 bin 36 kişinin neti 0.5'ten küçük olduğu için hesaplanamadı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.