ÖZLEM DOĞANER

Sorun varsa fırsat da var

Bugünlerde ne konuşursak konuşalım, iki sözümüzden biri futbol. Malum Euro 2016... Milli Takım'ın destekçisi bütün markalar da adeta Fransa'ya akın ediyor. Biz de Paris'te Turkcell'in, Nice'de Ülker'in spora desteklerini dinleme fırsatı bulduk.
Gördük ki Euro 2016 Türkiye'de yapılsa ve bu kadar olay çıksa UEFA, organizasyonu kesin iptal ederdi. Olayı bırakın, ihtimali bile yeterdi.
Biz olayın turizm tarafına bakalım.
Fransa yıllık 86 milyon turistle dünyanın en çok turist çeken ülkesi... Futbol turizmine rağmen bir yanda terör endişesi bir yanda işçi eylemleri... Yüzde 10'luk kayıp bekleniyor.
Yani Avrupa Futbol Şampiyonası bu yıl Fransa'da yapıldığı için Platini'nin kıyağına ne kadar teşekkür etseler az.
Fransa hükümeti bir spor salonunda ülkenin bütün turizmcilerini toplamış. Seferberlik ilan edilmiş. Ortak karar şu: Damping yapılmayacak. Yurtdışındaki iş ortaklarına Fransa'nın ne kadar güvenli olduğu anlatılacak.
Bugün iletişimin en önemli unsuru algıyı yönetmek.
Fransız en güzel dilin, en güzel şehirlerin kendisine ait olduğuna yürekten inanıyor çünkü.
Gittiğiniz her otelde yerli ürünler kullanılıyor. Hatta Fransa'nın RTÜK'ü TV kanallarına "Kaç saat yabancı film ya da dizi yayınlarsan karşılığında o kadar Fransız filmi yayınlayacaksın" diyor.
Yaptığı bu korumacılığa da herkes destek veriyor.
Gelelim Türkiye'ye.
Türkiye de turizmde seferberlik düzeyinde...
2001 yılında bankacılık sektöründe yaşanan kriz, bu sektörün her türlü krize karşı dayanıklı hale getirilmesinin önünü açmıştı. Elbette bugün turizm sektörünün yaşadığı sorunlar 2001 kriziyle mukayese edilemez. Ama turizmcilerin gerçeği görmeleri için bir fırsat.
Demek ki "Zaten turist geliyor" diye birkaç ülkeye güvenerek yıllar geçirilmiş.
Turizmcilerin sadece hükümet desteği beklemeyip bavullarını toplayıp alternatif pazarlara seyahat etmesi şart. Umutsuzluğa kapılmak çözüm değil.
Yerli turiste gelince... Elbette ekonomik büyümenin etkisiyle yurtdışında tatil yapanların sayısı arttı. Örneğin geçen yıl 9.2 milyon Türk yurtdışına gitti ve 5.6 milyar dolar harcadı.
Elbette başka dünyaları keşfetmek önemli ama bu yıl farklı. Tatil hazırlıkları yapıyorsanız gelin bu yıl biraz korumacı davranalım ve kendi güzelliklerimizi keşfedelim.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.