ÖZLEM DOĞANER

Anketçiler algı operasyonu yapmadı mı?

"Seçim döneminde algı operasyonlarıyla ekonomiyi en çok kim etkiledi?" diye sorsanız herhalde ilk sırada uluslararası kredi derecelendirme kuruluşları gelir. Bu kuruluşlara yönelik atılacak adımlarla ilgili hazırlıkların olduğunu biliyoruz. Ama kabul etmek gerekir ki algı operasyonlarında ikinci sırada bizim anket şirketleri gelir. Neden mi? Çünkü hem şirketlerin hem vatandaşların psikolojilerini bu kamuoyu araştırma şirketleri etkiledi. Anket sonuçlarına göre birçoğunun yatırımlarını seçim sonrasına ertelediğini biliyoruz. Anketlerin de durumu ortada. Birçoğuna göre şimdi, 8 Temmuz'daki Cumhurbaşkanlığı ikinci tur seçimini bekliyorduk. Yaptıkları algı operasyonlarıyla ekonomiyi olumsuz etkileyen bu şirketlere yönelik yasal düzenleme şart. MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli'nin çıkışı bu nedenle çok önemli. Avrupa ülkelerinin birçoğunda seçim anketlerinin uygulanmasını düzenlemeye yönelik kanunlar uygulamada. Bu kanunlar genellikle kamuoyu araştırmalarının yayınlanmasının yasak olduğu bir seçim öncesi dönemine hükmediyor. İlk yasal düzenleme Fransa'da yapılmış, Belçika yasaları ise 4 haftalık sansür süresiyle en kapsamlı örnek. Elbette savunduğum sansür değil; yatırımları, ekonomiyi ve psikolojiyi baltalayan düzensizliğin son bulması...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.