ÖZLEM DOĞANER

10 günde 5.5 milyarlık imza

Tüm bu savaşın arasında güzel haberler vermeyi sürdüreceğiz. Tüm rakamları bundan sonra TL olarak yazacağımı baştan söyleyerek ileteyim. 2016 yılında, o dönem Enerji Bakanlığı koltuğunda oturan Berat Albayrak ve Saudi Aramco CEO'su Amin Nasser nezdinde 18 Türk şirketi ile dünyanın en büyük enerji şirketi Saudi Aramco, önemli bir anlaşma imzalamıştı. İki ülke arasındaki fırsatların gelişmesi için atılan bu mutabakat zaptları Türk şirketlerle "ayrı ayrı" imzalanmıştı. Bu ön anlaşmaların imzalarının üzerinden 2 yıl geçmeden projeler hayata geçmeye başladı. 18 Türk şirketinden ikisi peş peşe projeleri üstlendi. Tekfen, Saudi Aramco'ya ait Haradh Sahası'nın Gaz Artışı Programı-Uydu Gaz Kompresör İstasyonları Boru Hatları projesini kazandı. 33 ayda tamamlanması planlanan projenin bedeli yaklaşık 3.5 milyar TL olarak açıklandı. Daha bu anlaşmanın imzası kurumadan bir Türk şirketi daha Saudi Aramco ile bir projeyi daha vitrine çıkardı. Yaklaşık 1.8 milyar TL'lik bu ihaleyi 18 Türk şirketi içerisinde yer alan Kolin İnşaat kazandı. Kolin, Saudi Aramco'nun Dhahran kentinde çalışanları için 2 bin 400 konut yapacak. İki projenin toplam bedeli neredeyse 5.5 milyar TL. Sırada 16 Türk şirketi var.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.