AYŞE ÖZYILMAZEL

Bu defa geçmesin

"Geçer evladım geçer, her şey geçer" diye diye büyütüldük biz. Geçiyor elbet. Neler neler geçiyor.
Ve fakat bir olayın acısının, öfkesinin, kederinin, etkisinin geçmesi an meselesi artık.
Bizimki zamanla iyileşmek, unutmak, avunmak falan değil artık. Bizimki 'hiç olmamış gibi davranmak', 'yok saymak', 'korkak bir umursamazlık', 'uzun zamandır uyuşmuşluk', 'zalim bir aldırmazlık'.
Ateş evine ocağına düşmedikçe başkasının hüznü, derdi, acısı sanki izlediğin diziden bir bölüm. Her hafta yeni bölüm. Beğenmezsen zaplıyor diğer kanala geçiyorsun.
Burnunun dibinde olmayınca hiçbir felaket gerçek anlamda felaket değil. Kalbine saplanmayan hiçbir bıçak deşmiyor başkasını.
Dün bakkala girdim. Bakkal efendi; "Nasılsın Ayşe Hanım?" diye sordu. "Nasıl olayım ki, görüyorsun durumu" dedim.
Dudağını büktü, elini sallayarak "Amaan geçer abla, alıştık, unutulur gider, takma" dedi. Diyebildi. Ona göre zaten öyle demesi gerekirdi. Yaşadığımız felaket takılacak şey değildi yani.
Bu umursamazlıkla ne yapacağımı bilemedim, insanın hain gerçeklerinden biri miydi neydi.
"Geçmesin" dedim, "Geçmesin, bu defa geçmesin".

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.