ÖZGÜR AKMAN

Gençlerin içinde satranç bilmeyen yok

Satranççılar arasında tartışma konusu: Satranç hakikaten yayıldı mı? Gerçekten federasyonun iddia ettiği gibi satranç çok popüler mi? Federasyon yönetimine yakın olanlar artan 150 bini aşan lisanslı oyuncu sayısını gösteriyorlar. 10 yıl önce bu sayı üç bin olunca bu artışı fark etmemek zor, ama bu artışın balon olduğunu iddia eden yönetime muhalif birisi "Sokakta insanlar hâlâ satrançla tavlayı eş görüyor. Lisansı olanların çoğu satrançla ciddi ilgilenmiyor. Bir değişiklik yok," diyebilir. Ben de vaziyeti merakla tarafsız bir göze, Türkiye'de çalışan satranç aşığı bir yabancıya sordum. Burada kaldığı üç yılda satrançla pek ilgilenemeyen, Oxford House College İngilizce öğretmenlerinden Arnout Karssenberg'den bahsediyorum. Hollanda'da turnuvalara katılan satranç kulübünün sadık üyelerinden olan Arnout, satranç oynamak için fırsat arıyormuş. Onu İstanbul Satranç Derneği'ne götürürken keyifli satranç muhabbetimiz sırasında vaziyeti on ikiden vuran bir laf etti: "Burada belli bir yaşın üstü tavla biliyor ama satrançtan habersiz. Gençlerin içindeyse satranç bilmeyene rastlamadım."
Haftanın Soruları
1- Bronstein-Geller, Moskova 1961. Beyaz oynar.
1.Vg6!! fg6 2.Kg7 1-0 (2... 3.Ag6 mat)
2- Caruana-Majer, Arvier 2007. Beyaz oynar.
1.Kf6 gf6 2.Vh7 Şf8 3.Ae6 Ke6 4.Ke6 fe6 5.Vc7

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.