BÜLENT TİMURLENK

Küçük samuray Nagatomo

Manchester United'ı dünyanın en çok kazanan kulübü yapıp ardından Chelsea'nin yolunu tutan Peter Kanyon, Uzak Doğu pazarını en iyi kullanan yönetici olarak bilinir.
Yüksek alım gücü olan Japon futbolseverlere başta forma olmak üzere resmi ürünleri satmak için posterlik futbolculara ihtiyaç vardır. United ve Chelsea'nin böyle bir sıkıntısı yoktu. Beckham ikon futbolcuydu ve önce United ardından Real Madrid ile Japonya fethedildi.
Avrupa'nın dev kulüpleri Uzak Doğu turnelerine çıktılar, formalara imzalar atıldı, hatıra fotoğrafları çektirildi, taraftar dernekleri kuruldu... İnternet çağında para kazanmanın formüllerinden biridir; ürettiğin içerikle bir topluluk oluştur ardından elindeki ürünleri onlara sat. Kadrosunda süperstar olmayan kulüpler ne yaptı peki? Japonların duvarlarına posterlerini astıkları futbolcuları kadrolarına kattılar.
Nakata 19 yıl önce Perugia formasını giydiğinde binlerce Japon İtalyan kulübünün formasını satın almış, Çizme'ye maç turları düzenlenmeye başlanmıştı. Nakata yetenekli adamdı ama Japon futbolcuların bir pazarlama objesi olduğu her zaman söylendi, kimi futbolcular da bu tezi haklı çıkardı.
Kagawa, Nakamura, Honda, Okazaki, Hasebe ve Ono'yu bugün Avrupa'da bilmeyen futbolsever yok. Yuto Nagatomo da bu listenin bugünlerde manşete çıkan adamı. FC Tokyo'dan ayrıldığı gün 25 bin taraftarın uğurladığı ve Cesena forması giydiği günlerde oynadığı futbolla Avrupa'nın devlerinin radarına giren Nagatomo, uzak ve derin bir kültürün temsilcisi olarak eski kıtaya en iyi uyum sağlayan Japon futbolcu olarak biliniyor.
AVRUPA AMAZON ORMANI
Nakata'nın anılarında bahsettiği üzere Japon futbolcular için Avrupa'da tek sorun dil ya da farklı mutfak değil. Yaşama bakışları, eğitimleri ve toplum içindeki davranışlarıyla Avrupa onlar için Amazon ormanları gibi. "Herkes kendinden bahsediyordu. 'Ben, ben, ben'i duymaktan sıkıldım başlarda. Sürekli kendini savunmak zorunda kalan bir topluluğun içine gelmiştim. Japon kültürüne çok uzaktı. Bir zaman sonra bizde hiç olmayanı yaptığımı farkettim. İtalyanlar gibi, konuşurken ellerimle de derdimi anlatıyordum" diye anlatır o günleri Nakata...
Nagatomo, kısa süren Cesena macerasının ardından geldiği Inter'de yedi sezon kalmayı başardı. Japon futbolcunun güney İtalya kültürüne merakı, Napoliten şarkıları ezberlemesi ona yeni bir isim kazandırmış: "Ciro Nagatiello".
Haziran ayındaki Dünya Kupası 31 yaşındaki Nagatomo için son büyük fırsat. Milano'da kendisine sushi hazırlayan ustasını yanında getirdi mi bunu da öğreneceğiz ama bildiğim bir şey var.
55 numaralı forma Galatasaray taraftarına Sabri'yi hatırlatır.
Kariyeri boyunca 5 numara giyip Inter'e geldiğinde Stankoviç 5'in sahibi olduğundan 55'i seçen Nagatomo kendisine Florya'da başka bir numara seçsin, aksi takdirde auta attığı her ortada Sabri'nin kulakları çınlar...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.