ERDAL ŞAFAK

Mesleğimizde ezber bozacak yenilikler

Barbaros Bulvarı'ndaki merkez binamızda SABAH yazıişleri katı tepeden tırnağa yenileniyor.
Amaç, yazıişlerini SABAH'ın yeni yapısıyla uyumlu hale getirmek. O nedenle geçici olarak 7'nci kattan 1'inci kata taşındık.
Yazıişlerini fiziken yenilemek, daha işlevsel, daha donanımlı mekânda çalışmak elbette güzel.
Ancak, sadece SABAH değil, yazılı-görsel tüm medya kuruluşları pek de uzak olmayan bir gelecekte yazıişleri kadrolarını da yeniden tasarlamak ve oluşturmak ihtiyacıyla, hatta zorunluluğuyla karşılaşacaklar.
Çünkü tüm dünyada yazıişleri geleneksel medyanın zorunluluklarını ve yeni medyanın avantajlarını birleştiren bir yapıya doğru gidiyor.
Geçen hafta mesleğimizle ilgili gelişmeleri konu alan araştırmalardan özellikle biri dikkatimi çekti.
Şöyle:
Dünyanın bir numaralı haber kanalı olan CNN International, internet medyasında yoğunlaşmakla görevli özel bir birim oluşturdu.
Bu birimde görev yapanlar 24 saat boyunca özellikle "Twitter" ı izliyorlar. Çünkü "Twitter" artık uçsuz bucaksız bir haber ajansı boyutlarına ulaştı. Üstelik oradaki haberler ücretsiz!
Sonuç: kurum, biri dışında tüm ajanslara aboneliğini iptal etti. Kalan tek ajans "Associated Press". O da şimdilik! "Twitter"daki haberler yetiyor da artıyor bile!
Ufukta ondan da önemli bir gelişme ya da yenilik belirmeye başladı: Biliyorsunuz, büyük medya grupları ülkelerinde ya da dünyanın herhangi bir yerinde önemli bir olay patlak verdiğinde "Özel muhabirleri" ni gönderiyorlar.
Ama artık o dönemin de sonu geliyor. Neden? Cevap: Olayın patlak verdiği yere hiçbir özel muhabir, oradaki amatörlerden ya da "Vatandaş gazeteciler" den hızlı ulaşamaz. Sonuç:
Özel muhabir görevlendirmek yerine olay yerindeki amatörlerin çalışmalarını değerlendirmek hem zaman kazandıracak, hem haberciliği hızlandıracak, hem de maliyetleri düşürecek.
Bunun da öncülüğünü CNN yapıyor: Amatörlerin çektikleri filmleri, görüntüleri servis etmek amacıyla "iReport" birimini kurdu.
Kısacası mesleğimiz başdöndürücü bir hızla yenileniyor.
O kadar ki, haberlerin robotlara yazdırılması denemeleri bile başladı. Onun da öncülüğünü "Bloomberg" ile ABD'deki spor sitesi "StatSheet" yapıyorlar.
İşte tüm bunlar, medya kuruluşlarını kaçınılmaz olarak yazıişleri kadrolarını yeniden tasarlamaya zorlayacak.
Sağlıklı ve mutlu bir hafta dileğimle...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.