UFUK SANDIK

Maliye otoculara güvenmedi stokları sayıyor

Otomotiv pazarını canlandırmak için 15 Mart tarihinde yürürlüğe giren ÖTV indirimi bekleneni verdi. Otomotivde stoklar eridi, fabrikalar yeniden üretime başladı.
Mart ve nisan ayında tahminlerin üzerinde satış gerçekleştiği için bu dönemde ÖTV gelirinde de artış yaşandı. Maliye ÖTV indirimiyle, kağıt üzerinde gelirinin bir kısmından vazgeçiyor gibi görünmesine rağmen, sürümden kazandı.
Ancak üç ay için geçerli olan ÖTV indirimi 15 Haziran'da sona eriyor. ÖTV indiriminin sona ermesinden sonra otomotivde kriz günlerine dönüleceğini savunan otomotivciler, desteğin sürmesini talep ediyorlar.
Ankara sessiz

Ankara, sessiz. Henüz bir açıklama yok. Ama karar vermek için otomotivi masaya yatırmış gibi görünüyor. Duyduğuma göre, İstanbul ve İzmir'de vergi daireleri, yetkili satıcıları ziyaret ediyormuş. Vergi memurları, bayilerin ellerindeki stokları, yaptıkları satışları soruyormuş.
Bundan önce, Ankara, otomotivdeki stokları dernekler vasıtasıyla öğreniyordu. Demek ki; ÖTV indiriminden bir hafta sonra stokların tükenmesi, tüketicilerin istedikleri otomobilleri bulamaması etkili olmuş. Güven sarsılmış olmalı ki, Maliye vergi memurlarını devreye sokmuş. Otomotivde "Desteğe tamam mı, devam mı?" kararı bu araştırma sonucunda netleşecek gibi görünüyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.