UFUK SANDIK

'Crossover'a ticari araç muamelesi

Düne kadar otomotivde segmentlerin sayısı bir elin parmaklarını geçmezdi. Hangi otomobilin hangi segmente ait olduğu kolayca bilinirdi. Sedan, hatchback, stationwagon gibi segmentler herkes tarafından tanınırdı. Ama şimdi meraklısı bile hangi otomobilin hangi segmente ait olduğunu ilk bakışta bilemiyor. Çünkü, artan rekabet, müşteri ihtiyaçlarının değişmesi otomotivde segment sayısını artırdı. Kafalar iyice karıştı. Kafası karışanların arasında denizcilik işletmeleri de var.
Bunun canlı örneğini geçenlerde yaşadım. Eskihisar-Topçular arabalı vapurunda Türkiye'de yeni satışa sunulan Peugeot'nun crossover modeli 3008'in hangi segment olduğu bilinemeyince kolayına kaçılıp ikinci sınıf tarife uygulandı. Aradaki fiyat farkı 10 TL. Ama otomobil ticari muamelesi görünce bozuldum. Telsizle amirine danışan görevliye ruhsatta binek otomobil yazdığını anlatmaya çalıştım. Öğrendim ki, ruhsata göre fiyat uygulamıyorlarmış. Arkamda biriken araçları görünce fazla uzatmadım.
Anladığım kadarıyla hafif ticari araçların binek versiyonlarına da ticari araç tarifesi uygulanıyor. Ruhsatta yazılana değil, görünüşe göre bilet kesiliyor. Birilerinin bu yanlışı düzeltmesi lazım.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.