UFUK SANDIK

Zenginin parası fakirin çenesini yormaya devam ediyor

Ne yazık ki rakamları doğru okumayı bilmiyoruz. Dolayısıyla yanlış değerlendirmeler yapıyoruz. Geçen hafta Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) temmuz ayı satış rakamlarını açıkladı. Tüm gazeteler ve televizyonlarda "Lüks otomobil satışları arttı" şeklinde yorumlar yapıldı. Sadece rakamlara bakıldığında doğru gibi görünen bu haber için yapılan yorumlar hatalıydı.
Çünkü lüks otomobil satışlarını değerlendirirken, bir önceki yılın aynı dönemine ya da bir önceki aya bakılmaz. Yıllık satış rakamlarına bakılır. Elinde para dolusu çantayla bayiye gidip 350 bin euroluk lüks bir otomobili satın alamazsınız. Bu otomobillere sahip olmak için sadece para yetmez. Önce sipariş vermek ve en az 6 ay beklemek lazım. Türkiye'de de, dünyada da böyle. Çünkü bu otomobiller sınırlı sayıda üretiliyor. Her ülkeye belirli bir kontenjan veriliyor. Bu yüzden spor lüks otomobillerin aylık satış rakamları hiçbir şey ifade etmez. Sadece bir ayda yılın 7 ayında satılan toplam Ferrari kadar satışın yapılması tabii haberdir. Ama daha önce verilmiş siparişlerin teslimatının temmuzda gerçekleştiğini bilmek gerekir. Bir de tersten bakalım. Ağustos veya sonraki aylarda bu markaların sıfır çekmesi yani satış yapmaması halinde nasıl bir değerlendirme yapılacak. 'Lüks otomobil satışı bıçak gibi kesildi, zenginler de zor durumda mı' yorumunu yapacağız.
Biraz dikkat... Popülizmden uzak durmak lazım.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.