UFUK SANDIK

Toparlanmanın sinyalini fuarlar verecek

Ekonomik krizin otomotiv sektöründe açtığı yaralar hükümetlerin verdiği teşviklerle Avrupa'da iyileşme sürecine girdi. Uluslararası Otomotiv Sanayicileri Birliği OICA'nın verilerine göre Ocak-Ekim döneminde Avrupa'da otomotiv pazarında daralma yüzde 5'e geriledi. Yani pazardaki düşüş hız kesti. Almanya başta olmak üzere Slovakya, Çek Cumhuriyeti, Avusturya, Fransa ve Polonya gibi ülkelerde satışlarda artış görüldü. Ancak, kanama durmadı. Çünkü otomotiv, krizle en az 5 yıl geriye gitti. Bu yüzden toparlanmanı uzun süreceği, Avrupa'da pazarın 2011'den itibariyle toparlanma sürecine gireceği tahmin ediliyor.
Kriz iptal ettirdi

Toparlamanın işaretlerinden biri de otomotiv fuarları. Küresel krizle iptal edilen otomotiv fuarları, 2011'de yeniden takvime uygun düzenlenmeye başlanacak. İptal edilen birçok fuar yeniden OICA takvimine girdi. Bu yıl listede yer alan, Moskova, Zagreb, Amsterdam, Milano Ticari Araç Fuarları ile Budapeşte, Atina ve Buenos Aires fuarları iptal olmuştu.
Bazı fuarların tarihleri değiştirilirken, bazı otomobil fuarları ise ticari araç fuarlarıyla birleştirilmişti. Birçok otomotiv firması da tasarruf tedbirleri nedeniyle fuarlara katılmama kararı almıştı.
2011 yılı itibariyle ise artık tüm fuarlar, kriz öncesinde olduğu gibi normal takviminde düzenlenecek. Otomotiv firmaları da tam kadro fuarlardaki yerini alacak.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.