UFUK SANDIK

Türk otocular 'arabeski' çok seviyor

Bu yılın 5 ayında otomotiv pazarı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2.39 oranında büyüdü. Toplam 217 bin 359 adet araç satıldı. Binek oto satışları yüzde 3 daralırken, hafif ticari araç satışları yüzde 14.98 arttı. Ancak, otomotivcilere göre bu artış abartılıyor.
Karşılaştırma, 2007 yılına göre yapılmalı diyorlar. Haklılar 2008 ve 2009 küresel krizin etkilerinin görüldüğü yıllar. Bu yüzden baz etkisi göz önüne alınmalı.
Ama biz demiyoruz ki satışlar patladı. Çünkü rakamlar otomotivde işlerin fena gitmediğini gösteriyor. Özellikle ÖTV dopinginin yaşandığı geçen yıla göre satışların artması önemli bir gelişme. Ayrıca, pazarın dibe vuracağı, 2010'un kara bir yıl olacağı tahmini yapılırken satışların beklentilerin üzerinde artmasını nasıl değerlendirmemiz gerekir?
Ekstra vergi korkusu

Otomotivcilerin 'satışlar patladı' sözünden hoşlanmadıklarını biliyorum. Çünkü Maliye'nin otomotive ekstra bir vergi getireceği endişesi yaşıyorlar. Bu yüzden de işler yolunda demekten kaçınıyorlar. İşler kötüyken ağlayan, yakınan otomotivcilerin, işler iyiyken de gerçekçi olması lazım. Otomotivcilerin inandırıcılıklarını kaybetmeleri, herkesin zararına olur.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.