UFUK SANDIK

Hurdayı yoldan çekmek havuçla mümkün

Kimse farkında değil. 4 Kasım 2010 ile 31 Aralık 2011 arasında 1985 ve öncesi yıllarda üretilmiş 51 bin hurda kamyon, tanker, çekici ve otobüs yoldan çekildi. Önemli bir rakam. Ama, trafikte tehlike saçan, havayı kirleten bu hurdalardan daha çok var. Konuya geri dönelim.
14 aylık bu süre içinde araçlarını hurda merkezlerine getiren tüketicilere 160 milyon TL ödeme yapıldı. Büyük rakam. Ama hurdaya ayrılan bu araçlardan 208 bin ton demir çelik geri dönüştü. Hurda demir çeliğin tonunun 650 TL olduğunu düşünürsek, bunun karşılığında devlet 135 milyon 200 bin TL gelir elde etti. Bu sadece para kısmı. Bir de çevre kirliliği, yüksek yakıt tüketimi, trafik kazaları dikkate alındığında parayla hesabı yapılamayacak kazanım var.
Özendirme lazım
Tüketici bir havuç olmadan, kazanım elde etmeden aracını hurdaya çıkarmıyor. Otomobillerde ise vahim bir durum var. ÖTA, yani Ömrü Tükenmiş Araçlarla ilgili de bir tebliğ var. Ama ortada bir özendirme olmadığı için, bugüne kadar sadece bin 500 araç hurdaya ayrılmış. Türkiye'deki otomobillerin yarısı 12 yaşın üzerinde. Kısacası durum iç açıcı değil. Ortada yakın zamanda uygulanmış başarılı bir örnek var. Otomobilde niye uygulanmıyor? Anlamıyorum.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.