UFUK SANDIK

Dünyanın parası Ar-Ge'ye gidiyor

Dünya çapında yapılan Ar-Ge yatırım harcaması 500 milyar euro. En fazla Ar-Ge yatırımı yapan sektörler sıralamasında ilk sırada bilgisayar-elektronik, ikinci sırada ilaç ve üçüncü sırada ise otomotiv var. Otomotivin toplam yatırımı 85 milyar euro civarında. En çok yatırım yapan marka ise Toyota. Onu VW, BMW ve Mercedes izliyor. Ar-Ge yatırımları bir taraftan bu markaların rekabette öne geçmelerini sağlarken, diğer taraftan da otomotivin geleceğine yön verecek.
Peki biz de durum ne? Otomotiv, Türkiye'de çalışan 117 Ar-Ge merkezi içinde 47 merkezle ilk sırada bulunuyor. Bunların 37'si yan sanayi şirketi. Otomotiv Ar-Ge merkezlerinde yaklaşık 5 bin kişi çalışıyor.
Son dönemde uygulanan teşvikler sonrasında Ar-Ge konusunda önemli adımlar atıldı. Tofaş Ar-Ge merkezi, Fiat'ın Avrupa'daki 2, dünyadaki 3 büyük merkezinden biri oldu. Tofaş'ın Ar-Ge yatırımları cirolarının yüzde 4'üne ulaştı. Ford Motor'un dünyadaki üç büyük Ar-Ge merkezinden biri olma yolunda ilerleyen Ford Otosan ise Ar-Ge yatırımı 30 milyon doların üstündeki bin 200 Avrupalı firma arasında 335'inci sırada yer alıyor.
Ama yeterli değil. Türkiye, dünya ile rekabet etmek istiyorsa, daha fazlasını yapmalı. Çünkü otomotivde bölgesinin Ar-Ge üssü olma hedefinde olan Türkiye, Avrupa'da ise ilk 5 ülkeden biri olmak istiyor. Diğer ülkeler ise boş durmuyor. Otomotivde dev ülkeler Ar-Ge'ye ciddi kaynak ayırıyor. Çin gibi otomotive yeni giren ülkelerin Ar-Ge harcamaları ise her yıl yüzde 20'nin üzerinde artıyor.
Formül belli ilerlemenin yolu Ar-Ge'den geçiyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.