UFUK SANDIK

10 yılda ilk 10 hedefi gerçekçi mi?

Dünyada Birleşmiş Milletler'e üye 192 ülke var. Bu ülkelerin sadece 48'inde otomotiv üretimi gerçekleşiyor. Dünyanın en fazla araç üreten ülkesi 18 milyon adetle Çin. Amerika 8 milyon 654 bin üretimle ikinci, Japonya az farkla 8 milyon 399 bin adetle üçüncü sırada yer alıyor. Bu üçlüyü, Avrupa kıtasından Almanya takip ediyor. Almanya'nın üretimi 6 milyon 304 bin. Son dönemde yıldızı parlayan Güney Kore ise dünyanın en fazla üretim yapan 5'inci ülkesi. Kore, 4 milyon 657 bin adet üretimle zirveyi zorluyor. Hızlı büyüyen ekonomisiyle dikkat çeken Hindistan, 3 milyon 936 bin adetle altıncı sırada yer alıyor. Türkiye, 1 milyon 189 bin adetlik üretimiyle 48 ülke arasında kendine ortalarda 17'inci sırada yer buluyor. Türkiye'nin 2023 hedefi ise 4 milyon adet. Hedefler gerçekleşirse, Türkiye en fazla üretim yapan ülkeler sıralamasında ilk 10'a girebilir. Bunun gerçekleşmesi için mevcut üreticilerin kapasitelerini artırmaları ve en az iki markanın daha Türkiye'de yatırım yapması gerekli. Tabii bir de Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın istediği yerli otomobil markası var. Yerli otonun heveslisi çok ama şu ana kadar bir gelişme yok. İlk sıralarda bulunan ülkelerin, kendi otomotiv markalarına sahip olduğunu unutmayın.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.