UFUK SANDIK

Lüks oto yok satıyor

Türkiye'de lüks otomobil pazarı dört yıldır sürekli büyüyor. 2009'da 27 bin adet, 2010'da 40 bin adet, 2011'de ise 48 bin adet lüks otomobil satıldı. 2012'de lüks otomobil satışları yeni bir rekor kırarak 50 bin adete yükseldi. Lüks otomobiller bu yıla da hızlı bir başlangıç yaptı. 2013'ün ilk üç ayında otomobil pazarı yüzde 17 büyürken, lüks otomobil satışları yüzde 48 gibi yüksek bir oranda arttı. Toplam 10 bin 748 adet lüks otomobil satışı gerçekleşti. Lükslerin pazar payı yüzde 99'a yükseldi.
Süper lükslerde rekor
İlk üç ayda fiyatları milyonları bulan süper lüks spor otomobillerin satışlarında ki artış dikkat çekti. Mart sonu itibariyle 1 adet Aston Martin, 2 adet Lamborghini, 3 adet Maserati, 5 adet Ferrari, 88 adet Porsche satıldı. Lüks otoların yeni modellerin dopingiyle yıl sonunda rekora imza atması bekleniyor.
Lüks oto satışları sadece Türkiye'de değil, tüm dünyada yüksek satış rakamlarına ulaştı. Ancak, lüks markaların yüzü en çok Türkiye'de güldü. Markaların satışlarının en fazla arttığı ülkeler arasında Türkiye ilk sıralarda yer aldı. BMW'nin Türkiye'deki satışları yüzde 127, Mercedes'in yüzde 95, Audi'nin yüzde 77 arttı. İlk üç aylık rakamlar, yıl sonunda yeni bir rekora işaret ediyor. Yüksek vergilere rağmen, peynir ekmek gibi lüks otomobil satılıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.