UFUK SANDIK

Toyota'dan 450 milyon dolarlık dev yatırım

Otomotiv devleri Türkiye'ye yatırım için gaza bastı. Mercedes Benz'in 113 milyon euroluk yatırımla bin 200 kişiye istihdam sağlayacağını açıklamasının ardından, Japon otomotiv devi Toyota da yeni yatırım için düğmeye bastı. Toyota, Sakarya'da 450 milyon dolarlık yatırımla C segmentindeki yeni Crossover modelini üretecek. Toyota Türkiye'nin kapasitesi 150 bin adetten 280 bine çıkacak.
BİN KİŞİYE İSTİHDAM

3 vardiya üretime geçecek olan Toyota Türkiye, ilave bin kişiyi işe alacak. Yeni modelin üretimi 2016 sonunda başlayacak. Yeni modelle birlikte üretimin yüzde 90'ı, 53'ün üzerindeki ülkeye ihraç edilecek. Sakarya'da üretilecek yeni model, bugüne kadar Türkiye'de üretilmiş ilk crossover ve ilk hibrit araç olacak.
EN İYİ LERDEN BİRİ
Toyota Motor Avrupa Başkanı Dr. Johan van Zyl, bu kararın Toyota Türkiye'nin, kalite ve verimlilik açısından dünya çapında Toyota'nın en iyi fabrikalardan biri olduğunun kanıtı olduğunu kaydetti. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye CEO'su Hiroshi Kato bu yatırımın güvenin bir göstergesi olduğunu söyledi. Toyota Türkiye Satış ve Pazarlama CEO'su Ali Haydar Bozkurt ise yeni modelin, markanın Türkiye'deki hedeflerine ulaşmasında önemli katkı sağlamasını beklediklerini söyledi.

TOPLAM YATIRIM 2.3 MİLYAR $
Toyota'nın bugüne kadar yaptığı yatırım tutarı 2.3 milyar dolara yükseldi. Bugüne kadar toplam 1.7 milyon adet araç üreten Toyota Türkiye, 3 bine yakın çalışanı ile üretim faaliyetlerini sürdürüyor. 1990'da, Toyota'nın Avrupa'daki ikinci üretim tesisi olarak kurulan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, seri üretim faaliyetlerine 7'nci nesil Corolla ile 1994'te başladı. CKD yani Japonya'dan gelen parçalarla üretim yapan Sakarya tesisleri, 8 yıl sonra Avrupa'ya entegre oldu.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.