UFUK SANDIK

100 milyona koşuyor

Dünya otomotiv üretimi adım adım 100 milyona yaklaşıyor. 2015'te toplam üretim yüzde 0.9 artışla 91.6 milyon adede çıktı. 2014'te 89 milyon 747 bin adet olarak gerçekleşmişti. LMC Automotive'ın yaptığı tahminlerine göre, 2016 sonunda üretim bir önceki yıla göre yüzde 3.9 gibi yüksek oranda artacak ve toplam üretim 95.1 milyon adede ulaşacak. Üretimin 2020'de 100 milyon adeti geçmesi bekleniyor.
Dünya otomotiv üretimi 2000'lerin başında hızla tırmanışa geçti ve 2007'de 73 milyon adeti gördü. Ancak, 2008'de ABD'de patlak veren ve tüm dünyaya yayılan finansal kriz otomotive büyük darbe vurdu. Toplam üretim 2008'de 70 milyon adede, 2009'da ise 61 milyon adede kadar gerileyerek 6 yıl geri gitti. 2010'da ise üretim ciddi oranda artarak 77 milyon adede yükseldi. Daha sonraki yıllarda artış trendi devam etti.
PAZAR HIZLA BÜYÜYOR
2015 yılı dünya toplam otomotiv pazarı bir önceki yıla göre yüzde 1.0 artışla, 91.7 milyon adet seviyesinde gerçekleşti. 2014'te bu rakam 90.4 milyon adetti. 2016 sonunda ise dünya otomotiv pazarının yüzde 3.7 artarak, 95.1 milyon adede çıkacağı tahmin ediliyor.
ÇİN BİRİNCİ, AMERİKA İKİNCİ
2015'te dünyanın en büyük otomotiv pazarı 20 milyon 47 bin adetle Çin oldu. Çin'i 17 milyon 386 bin adetle ABD izledi. 2016'da Çin otomotiv pazarının 21.4 milyon adede, ABD'nin ise 17.7 milyon adede çıkacağı tahmin ediliyor. Dikkat çekici bir gelişme Avrupa'da yaşandı. Avrupa otomotiv pazarı yüzde 9.2 gibi yüksek bir oranda büyüyerek 14 milyon 201 bin adede çıktı. Böylece, Çin ve ABD'den sonra dünyanın üçüncü büyük pazarı oldu.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.