UFUK SANDIK

ABD’deki skandal Avrupa’yı vurdu

Volkswagen Group'un ABD'de ortaya çıkan emisyon skandalı, Avrupa'da dizel motorlu araç satışlarını vurdu. Avrupa'da yüzde 50'nin üzerinde seyreden dizel motorlu otomobil satışları, bu yılın ilk dört ayında yüzde 2.2 gerileyerek, yüzde 50.1 oldu. Nisandaki dizel otomobil satışlarındeki düşüş ise yüzde 3.1 olarak gerçekleşti. Toplam otomobil pazarındaki dizel otomobil payı yüzde 49.7'e indi. Avrupa'daki en büyük 5 pazarda dizel otomobil satışları geriledi. En büyük düşüş İspanya ve Fransa'da gerçekleşti. İspanya'da dizel otomobil satışları yüzde 6.8 düşüşle 64.6'ya, Fransa'da ise yüzde 6.7 düşüşle yüzde 59.3'e indi.
EN UCUZ SIFIR DİZEL ARAÇLAR
Avrupa'nın en büyük pazarlarından biri olan Almanya'da ise dizel otomobil satışları yüzde 0.8 gerileyerek yüzde 48.4 oldu. Almanya'da hibrid ve elektrikli otomobiller için yapılması planlanan teşvikle birlikte, dizel otomobil satışlarının düşmesi bekleniyor. LMC Automotive tarafından yapılan tahminlere göre, Avrupa'da dizel otomobil satışları 2027'e kadar yüzde 35 gerileyecek.
TÜRKİYE'DE ARTIŞ VAR
Türkiye'de ise dizel otomobil satışları nisan sonu itibariyle yüzde 3.26 arttı. Dizelin payı geçen yıla göre yüzde 60.46'dan yüzde 63.62'ye yükseldi. B segmentinde dizelin payı yüzde 62.77'e, C segmentinde yüzde 64.85'e, D segmentinde ise yüzde 66.70'e çıktı. E segmentinde yüzde 42.75'e, F segmentinde ise yüzde 79.79'a geriledi.
4.8 MİLYAR DOLARLIK OTO
Batı Avrupa pazarlarında yılın ilk dört ayında otomobil satışları yüzde 7.7 arttı. Bu dönemde toplam 4.8 milyar dolarlık araç satışı gerçekleşti. Nisanda ise satışları yüzde 8 artışla 1.21 milyon adede çıktı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.