UFUK SANDIK

İyi olan kazansın

Türkiye otomotiv üretimi ocak-eylül döneminde yüzde 6 artıp 1 milyonu geçti. İhracat ise adet bazında 807 bin, dolar bazında ise 17.3 milyar dolara ulaştı. Yılın ilk 9 ayında üretim ve ihracat artarken, firmalar arasındaki liderlik yarış da kızıştı. Eylül sonu itibariyle üretim ve ihracatın biri numarası Tofaş oldu. Tofaş üretimini bir önceki yıla göre, yüzde 35 artışla 264 bin 840 adede, ihracatını ise yüzde 55'lik artışla 195 bin 552 adede çıkardı. Oyak Renault ise 241 bin 842 adet üretim ve 192 bin 765 adet ihracatla ikinci sırada yer aldı. Oyak Renault'nun kalan son 3 ay içinde üretimde Tofaş'la arasındaki farkı kapatması beklenmiyor. Ama ihracatta birinci ile ikinci arasındaki fark sadece 3 bin adet. Firmaların son üç aydaki performansları 2016'nın ihracat liderini belirleyecek.
SEKTÖRÜN İTİCİ GÜCÜ
Tofaş CEO'su Cengiz Eroldu, Tofaş'ın hem üretim hem de ihracatta lider olmasının ardında Egea ailesinin etkisi olduğunu söyledi. Üretim ve ihracat sıralamasında Tofaş ve Oyak Renault'yu Ford Otosan izliyor. Eylül sonunda Ford Otosan 241 bin 491 adet üretim ve 188 bin 10 adetle ihracatta üçüncü sırada yer aldı. İlginç olan ise Ford Otosan'ın üretimde ikinciliği 351 adet gibi küçük bir farkla kaçırması.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.