UFUK SANDIK

Fransız patron operasyon başlattı

Opel Türkiye'nin İzmir Torbalı'daki fabrika arazisini sessiz sedasız satışa çıkaran Fransız Grup, genel müdürlüğü de İstanbul'a taşımaya hazırlanıyor. Grup, bünyesinde bulunan Peugeot, DS ve Opel'in yönetimlerini bir tek merkezde toplayacak. Ayrıca, Opel'deki bazı bölümlerin Peugeot ile birleştirilmesi de gündemde. Amaç ise markalar arasında sinerji yaratılması ve tasarruf sağlanması.
Sıkıntılı günler geçiren Peugeot-Citroen'in başına geçtikten sonra grubu kâra geçirmeyi başaran PSA CEO'su Carlos Tavares'in amacı Opel'i de kârlı bir marka yapmak.
İZMİR'İ ÜS SEÇMİŞTİ
Şirket 1989- 2000 arasında Vectra üretimini gerçekleştirdiği, günümüzde yedek parça, araç parkı, dağıtım merkezi ve genel merkez olarak kullandığı Torbalı'daki 66.5 dönümlük arazisini 36 milyon 576 bin liraya satışa çıkardı. Böylece, Opel'in yeniden Türkiye'de üretime geri dönüp dönmeyeceğine yönelik yapılan tartışmalar da sona erdi.
1989'da 40 milyon marklık yatırımla Türkiye'ye giriş yapan Opel, İzmir Torbalı'yı üs olarak seçti. 1990'da üretime başlayan tesiste, Vectra modelinin montajı gerçekleşiyordu. Kapasitesi 10 bin adet olan tesiste ilk yıl 1.156, 1992'de 9 bin adet, 1993'te 12 bin adet otomobil üretildi. Ancak ithalatın cazip hale gelmesiyle birlikte üretim adetleri gerilemeye başladı. 2000 sonunda ekonomik krizle birlikte üretimi durdurmak zorunda kalan Opel, montaj tesisini yedek parça deposu olarak kullandı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.