UFUK SANDIK

Dizel Türkiye’de de kan kaybediyor

Emısyon skandalı sonrası Avrupa'da dizel otomobil satışları hızla düşmeye başladı. Yaklaşık yüzde 50 olan dizelin payı, yüzde 36'lara geriledi. Avrupa'da dizelin payının en yüksek olduğu ülkelerden biri olan Türkiye'de de dizel satışları düşmeye başladı. Avrupa'daki gibi hızlı olmasa da son üç yıldaki düşüş yaklaşık iki puan oldu. 2015'te 61.7 olan dizelin payı, 2016'da 61.5'e 2017'de ise 61.0'e geriledi. Dizel otomobil satışlarındaki düşüş 2018'de de sürüyor. Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre, 2018 Haziran sonu itibariyle dizel otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11.25 azaldı. Bu dönemde 167 bin 31 adet dizel otomobil satıldı. Dizelin payı yüzde 60.5'e indi. Yıl içinde bazı aylarda dizelin payını yüzde 56.8'i bile gördü. 2017 Haziran sonunda dizel otomobil satışları 188 bin 200 adet olarak gerçekleşmişti. En yüksek düşüş B segmenti dizel otomobillerde yaşandı. B segmentindeki dizel otomobil satışları yüzde 22.5 gibi yüksek oranda geriledi.
ELEKTRİKLİ AZ SATIYOR
AVRUPA'DA dizelin payını, elektrikli ve hibrit otomobiller alıyor. Her geçen gün elektrikli ve hibrit otomobillerin satışı artıyor. Türkiye'de ise elektrikli ve hibrit otomobillere talep beklentilerin çok altında seyrediyor. 2018 Haziran sonunda Türkiye'de 98 adet elektrikli ve 2 bin 113 adet hibrit otomobil satışı gerçekleşti.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.