UFUK SANDIK

Çin’de serbest düşüş başladı

DÜNYANIN en büyük otomotiv pazarı Çin'de işler iyi gitmiyor. 1990'dan bu yana ilk kez 2018'de daralan Çin otomotiv pazarı, 2019'a da iyi başlamadı. Yılın ilk ayında pazar yüzde 15.8 daraldı. Şubatta ise yüzde 14.2 düşüşle 1 milyon 457 bin adete geriledi. 2018'in aynı ayında bu rakam 1 milyon 698 bin adet seviyesindeydi. Yaklaşık 28 yıldır büyüyen Çin otomotiv pazarı ilk kez 2018 Şubat ayında frene bastı. Satışlar yüzde 9.6 düştü.
SEKİZİNCİ KEZ
Daha sonra temmuz, ağustos, eylül, aralık aylarında da daralma görüldü. Düşüş 2019 Ocak ve Şubat aylarında da devam etti. Böylece dünyanın en büyük otomotiv pazarındaki daralma sekizinci ayına taşınmış oldu. Otomotiv satışlarındaki düşüşün en büyük nedeni Çin ekonomisinin yavaşlaması olarak gösteriliyor. Ayrıca ABD-Çin arasındaki ticaret savaşları satışları olumsuz etkiliyor. Çin'deki daralmanın yıl içinde devam etmesi ve yıl sonunda satışların 2018'den daha az olacağı tahmin ediliyor. 2018'de Çin'de 23.2 milyon adet araç satışı gerçekleşmişti. Ancak sadece Çin'de değil diğer büyük otomobil pazarları ABD ve AB'de de düşüş beklentisi hakim. 2019 sonunda AB'de satışların yüzde 1 daralacağı, ABD'de ise daralmanın yüzde 4'ü bulacağı tahminleri yapılıyor.
DÜNYADA 3 OTODAN 1'INI ÇINLILER ALIYOR
BUGÜN dünyada satılan otomobillerin 3'te 1'i Çin'de satılıyor. 2000'de sadece 600 bin adet olan Çin otomobil pazarı, 2017'de 25.8 milyon adete ulaştı.
2000'DE ABD PAZARI 29 KAT BÜYÜKTÜ
2000'DE ABD otomobil pazarı Çin'den 29 kat büyüktü. Çin 10 yılda aradaki farkı kapattı. 2010'da dünyanın en büyük pazarı unvanını ABD'den aldı. Bugün Çin pazarında ABD'den 8 milyon adet daha fazla otomobil satılıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.