UFUK SANDIK

Otoda moda değişiyor

Türkiye, sedan ülkesi. Sedan otomobillerin pazar payı yüzde 50'nin üzerinde. Düne kadar sedandan sonra en çok tercih edilen hatchback'ler ise yerini 2019'la birlikte SUV araçlara bıraktı. 2019'un ilk çeyreğinde SUV'ların pazar payı yüzde 23'e yükseldi. Hatchback'lerin payı ise yüzde 20.9'a geriledi. Böylece, Türk tüketicilerin en çok tercih ettiği ikinci kasa tipi SUV araçlar oldu. 2012'de yüzde 39.1'e kadar yükselen hatcback'lerin pazar payı, SUV modellere olan taleple birlikte gerilemeye başladı. 2017'de 27.8, 2018'de 23.5'e düşen hatchback otomobillerin payı 2019'un ilk çeyreğinde ise yüzde 20.9'a indi.
SATIŞLAR KATLANDI
SUV'ların pazar payı ise hızla artıyor. 2010'da yüzde 8 olan bu oran 2018'de yüzde 21.9'a çıktı. 2019'in Ocak-Mart aylarında ise SUV'ların payı yüzde 23.0'e çıktı. İlk üç ayda SUV pazarında en çok satılan model 2 bin 212 adetle Nissan Qashqai oldu. Dacia Duster 1.475 adetle ikinci, Peugeot 3008 1454 adetle üçüncü sırada yer aldı. Avrupa'da SUV satışları önceki yıllara göre daha yavaş olsa da artmaya devam ediyor. 2019 Şubat'ında Avrupa'da SUV satışları yüzde 10 artışla 421 bin 500 adede çıktı. Pazar payı ise yüzde 36.9 oldu. Bir dönem çok popüler olan MPV'lerin payı şubatta yüzde 5.1, sedanların payı ise yüzde 5.8'e geriledi.

SEDAN ÜLKESİYİZ
2010'ların başında sedan otomobillerin pazar payı yüzde 43'e kadar geriledi. Türkiye'deki fabrikalarda üretilen yerli sedan modellerin dopingiyle, sedanların pazar payı yükselişe geçti. 2018'de yüzde 50'nin üzerine çıktı. Türkiye'de Fiat Egea, Honda Civic, Renault Megane ve Toyota Corolla olmak üzere dört sedan model üretiliyor
4 YILDA YÜZDE 93 BÜYÜDÜ
Küresel SUV araç pazarı son dört yılda yüzde 93 büyüdü. 2014'de 16.6 milyon adet olan satışlar, 2016'da 27.08, 2017'de 30.29, 2018'de ise 32.12 milyon adete çıktı.
OTOMOTİV İHRACATI 2.9 MİLYAR DOLAR OLDU
Türkiye otomotiv endüstrisi ihracatı mart ayında yüzde 8 düşüş yaşamasına rağmen tarihindeki en yüksek ikinci mart ayı performansına imza attı. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, sektörün mart ihracatı 2.9 milyar dolar oldu. Türkiye'nin toplam ihracatından aldığı pay ise yüzde 18 düzeyinde gerçekleşti.
YERLİ ÜRETİMDEN SATIŞ ORANI YÜZDE 95'E ÇIKTI
2019'a pazar lideri olarak başlayan Fiat, liderliğini mart sonunda da korudu. Egea Model Ailesi'nin performansıyla dikkat çeken marka, ilk 3 ay sonunda 13 bin 931 adet satış gerçekleştirdi. Fiat Egea model ailesi, aynı dönemde 10 bin 359 adet ile yine Türkiye'nin birinci tercihi oldu. Markanın yerli üretimden satış oranı ise yüzde 95'e yükseldi.
100'ÜNCÜ YILA ÖZEL 19 ADET ÜRETİLECEK
Aston Martin, efsane modeli DBS Superleggera'yı, tasarım firması Zagato ile yeniden yorumladı. Aston Martin ve Zagato'nun 60 yıldır aralıksız süren işbirliği ve Zagato'nun kuruluşunun 100'üncü yılında ortaya çıkan DBS GT Zagato ve DB4 GT Zagato, 'DBZ Centenary Collection' projesi altında lanse edildi. 2020 sonunda banttan inmesi planlanan iki modele, yalnızca 19 kişi sahip olabilecek. Satış fiyatının 6 milyon sterlin olacağı tahmin ediliyor.
PATENTLERİ ÜCRETSİZ VERDİ
Toyota, hibrit teknolojisinin yaygınlaşması adına teknik bilgisini ve patentlerini ücretsiz olarak kullanıma açıyor. Şirket böylece hibrit ve elektrikli araçların geniş kitleler tarafından kullanılmasına katkı sağlamayı hedefliyor. Böylece hükümetlerin, otomobil üreticilerinin ve toplumun iklim değişimi konusunda konulan hedeflere ulaşılmasına yardımcı olunması amaçlanıyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.