UFUK SANDIK

Hibritten sonra sıra elektriklide

Ford'un Avrupa'daki en büyük ticari araç üretim merkezi olan Ford Otosan, şimdi de markanın hibrit ve elektrikli araç üssü olmaya hazırlanıyor. Bunun için nesnelerin İnterneti (IoT) ve endüstri 4.0 destekli ilk yüksek hızı işleme merkezi ve yeni pres hattına 13.4 milyon euro yatırım yaparak, hibrit ve elektrikli araçların üretimine uygun bir alt yapıya sahip oldu. 2019 sonunda Kocaeli fabrikasındaki "Elektrikli Araç Üretim Merkezi"nde şart edilebilir elektrikli hibrit Transit Custom (PHEV) modelin seri üretimine başlayan Ford Otosan, 48 volt yarı hibrit (Mild) teknolojisinin kullanıldığı araçlar da üretecek.
İLK ELEKTRİKLİ 2021'DE
Ford'un 2019'da Amsterdam'da düzenlediği "Go Further" etkinliğinde bu araçların Tourneo Custom Plug-In Hybrid, Transit Custom Plug-In Hybrid, Transit EcoBlue Hybrid, Transit Custom EcoBlue Hybrid ve Tourneo Custom EcoBlue Hybrid olduğu açıklanmıştı. Buna göre Ford Otosan'ın Kocaeli'de üreteceği hibrit model sayısı 5 olacak. Şirket hibrit araçların yanı sıra yüzde 100 elektrikli (BEV) araçta üretmeyi planlıyor. Kocaeli'nde üretilecek ilk elektrikli ticari araç 2021'de yollara çıkacak.

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, otomotiv sektörünün sadece bugünkü değil, gelecekteki üretim taleplerini göz önüne alarak yatırım yaptıklarını söyledi. Hibrit ve elektrikli araçların üretimine uygun ve yeterli altyapıya sahip olduklarını ifaden eden Yenigün, Ford'un elektrikli araçlar stratejisi kapsamında, kritik görevler üstlenmek için sabırsızlandıklarını anlattı. Yenigün, "Elektrikli araç üretimine katkı sunmasını amaçladığımız yeni pres hattımız 'Hat 30' ile ile geleceğin otomotiv trendlerine hizmet edecek yeni elektrikli araç projelerinin aluminyum sac parça üretim ihtiyaçlarını karşılayabileceğiz" dedi.
PAZAR 20 BİN ADET OLUR
Elektrikli ve hibrit ticari araç pazarının lideri olmayı hedeflediklerini anlatan Haydar Yenigün, "2030'da Türkiye'de toplam PHEV ve BEV orta ticari araç pazarının 20 bin adedin üzerinde olmasını öngörüyoruz" dedi. Yenigün, 2020 Uluslararası Yılın Ticari Aracı ödülünü kazanan Türkiye'de üretilen Transit Custom (PHEV) modelinin Avrupa'da kritik bir rol üstleneceğini söyledi.
HAYDAR YENİGÜN'DEN SATIRBAŞLARI
-Türkiye'de Transit ile birlikte VW ticari aracın üretilmesine ilişkin bir deklarasyon henüz yok.
-Ford Transit Avrupa'da üç yıldır en çok satan ticari araç.
-Otomotiv sanayi ihracatı Avrupa'da yaygınlaşan koronavirüs salgınından olumsuz etkilenir.
-VW CEO'su olsam yatırım yapacağım tek ülke Türkiye olur. Kişisel tahminim gelecek.
-Bence VW yatırımı için Manisa doğru bir yer değil. Alt yapı olsa bile tedarik zinciri yok. Türkiye'nin ana tedarik zinciri, Bursa, İzmir, Adapazarı ve Gebze.
-2028'e kadar üretim tesislerimizin tümünü her türlü elektrifikasyona sahip araçları üretir hale getireceğiz.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.