SİNAN ÖZEDİNCİK

Zincirleri sevdik, kahveye günde 500 bin YTL harcadık

Kahve, bütün dünyada ve Türkiye'de yükselen değer. Öyle ki giderek kahve tüketimi de kahve zincirlerinin sayısı da artıyor. Özellikle İngiltere bu alanda başı çekerken ülkemizde 1999 yılında Gloria Jeans Coffee ile başlayan, 2003 yılında Starbucks ile hız kazanan kahve merakımızın vardığı nokta şu; Türkiye'de açılan kahve zincirlerinin sayısı 17, bunların sahip olduğu mağaza sayısı 250.
Gloria Jeans, Starbucks, Coffee Republic, Kahve Dünyası, Robert's Coffee, Cafe Nerro, Cafe Crown, Barney, Coffee&Chocolate, Johns, Schiller, Gimm, İlly, Bean&Cream, Kocatepe Kahve Evi, Tchibo ve Ben&Jerry, ülkemizde yılda bir milyondan fazla kişiye hizmet veriyor. Bu kahve zincirlerinin mağazalarının yüzde 70'e yakını İstanbul'da, yüzde 20'si ise Ankara ve İzmir'de.
İLK ÜÇTEN BIRI TÜRK
Türkiye'deki kahve pazarının günlük cirosu ise 514 bin YTL civarında. Yıllık ciro, 187 milyon 750 bin YTL'yi buluyor. Dolar kurunun 1.17 YTL olduğu kabul edilirse Türkiye'de sadece kahve zincirlerinden tüketilen kahvenin tutarı 160 milyon dolar civarında.
Ülkemizdeki kahve zincirleri arasında en büyük pay, yüzde 53 ile 2003 yılında pazara adım atan Starbucks'a ait. Hemen arkasından ise yüzde 31 pazar payı ile Gloria Jean's geliyor. Üçüncü sırada yüzde 12 ile Kahve Dünyası bulunuyor.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.