Eğlence turizmi % 50 büyüyecek
Eğlence turizminin önemli bir öğesi tematik parklardır. Dünyanın birçok bölgesinde farklı konular içeren tema parklar inşa ediliyor ve milyonlarca insan sadece bunları görmek için ailece seyahat ediyor. Ülkelere ekonomik ve sosyal fayda sağlayan bu parklar bulundukları bölgeye de kültürel hareketlilik getiriyor.
Orta ölçekli bir tema park kurmanın bedeli arazi maliyeti hariç 100 milyon euro. Bu yıl fuardaki satışlarda gördük ki 2014'e göre yüzde 10 artış oldu. Firmalar toplamda 100 milyon euro üzerinde iş bağlantısı gerçekleştirdi.
10 yılda en az 30 tema parkımız olacak. Şu anda Antalya'da Rixos'un planladığı büyük bir park var. İstanbul'da iki, Antalya, Gaziantep, Kayseri, Ankara ve Osmaniye'de birer park var. Bize de yeni alan yapmak isteyen birçok kişi müracatta bulunuyor.
Daha çok tercih sebebi olacak. Şu anda çocuklu aileler eğlence ünitelerinin olduğu yerleri tercih ediyor. Eğlence sektörü dünyada 1.9 trilyon dolara ulaştı. Türkiye'de ise pazar 12 milyar dolar. 2 yılda yüzde 50 büyüyeceği öngörülen pazar, 17.5 milyar dolara ulaşacak.
BELEDİYE PARKLARI BİLE TEMA PARK GİBİ
Olay, jetonlu oyun gruplarıyla başladı, zamanla ailelerin çocuklarını bırakıp eğlendirdiği bir mekân haline geldi. Ama şimdi o da değişiyor ve tema park eğlenceleri yaygınlaşıyor. Tema İstanbul yapılıyor, Ankara'da yapıldı, Kayseri'de var. Gaziantep'te yapılacak. Birçok yerde de planlanıyor. Artık belediye parklarını bile bir tema park havasında yapıyorlar.
10 TÜRK FİRMASI İHRACAT YAPIYOR
Dünyada Paris ve Orlando'daki Disneyland'ler bu işin merkeziydi. Disneyland çocukların görsel dünyasını kapsarken, Florida'da daha çok büyüklere hitap eden parklar yapıldı. Yani eğlence parklarına sadece çocuklar değil büyükler de çekilmeye başlandı. Türkiye'de yeni yeni keşfedilen bu sektörde büyükler ve çocukları kapsayan alanlar oluşturuluyor. Eğlence olgusu da gittikçe renkleniyor. Türkiye'de sadece lunapark üretimi var. 10 firma lunapark alanında ciddi oranda ihracat yapıyor.
33 ÜLKEDEN 198 KATILIMCI
Katılımcı firma sahiplerinin profesyonel alıcılarla buluştuğu Atrax Fuarı'nda büyük bir iş hacmi oluştu. 33 ülkeden 198 katılımcının yer aldığı fuarda yeni iş anlaşmaları imzalandı. Azerbaycan, Gürcistan, Kazakistan, Türkmenistan, Özbekistan, Ukrayna, Ürdün, Suudi Arabistan, İran, Irak, Cezayir, Fas, Nijerya, Güney Afrika, Tunus ve Kenya ülkelerinden ticari müşavirlikler aracılığıyla alım heyeti programı gerçekleştirildi. Aynı zamanda "Türk Dünyası Belediyeler Birliği" tarafından desteklenen Atrax'ta bu yıl Türk Cumhuriyetleri ve Balkanlar'da yapılan duyurular sayesinde daha fazla sayıda profesyonel ziyaretçi yer aldı. Nergis Aslan, Türkiye'nin Afrika ile Ortadoğu'nun buluşma noktası haline geldiğini söyledi.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.