Moody’s kararları bizi bağlamıyor
İSTANBUL AVRUPA'NIN MERKEZİ
Büyük bir pazar, nüfusu fazla. Biz nüfusun yoğun olduğu yerlerde olmak istiyoruz. Türkiye dünyanın tam ortasında ve ülkedeki gözlük sektörü giderek büyüyor. Medikal optikle güneş gözlüğünün birleşimi ve bilgisayar kullanımındaki artışın etkisiyle medikal gözlük kullanımı artıyor. Bu da pazarı büyütüyor. Aynı zamanda Türk insanı modanın etkisiyle markaları tanımaya başladı ve onu satın alma eğilimi yükseldi. Türkiye son 10 yılda marka ve lüks konusunda çok bilinçlendi. O yüzden biz güneş gözlüğünü burada lanse ediyoruz.
Türkiye'yi ve özellikle İstanbul'u, Orta ve Doğu Avrupa'nın merkezi olarak seçtik. Bu bölge Rusya'dan başlıyor, Avrupa'dan Türkiye'ye kadar ilerliyor. Bu yüzden Türkiye Genel Müdürü'nü de EMEA Bölgesi'nin başına getirdik.
BURADA İŞ FIRSATLARI VAR
Biz hem bugün hem de gelecekte bazı iş fırsatlarının olacağına inanmasaydık burada olmazdık. Türkiye'ye güvenimiz tam.
Kredi derecelendirme kuruluşların kararları Safilo'nun Türkiye'deki iş fırsatlarına yönelik atacağı adımları etkilemez. Onlar bizi bağlamıyor, ilgilendirmiyor. Biz Türk ekonomisine inanıyoruz.
KALİTELİ ÜRÜN İSTİYORLAR
Tabii ki. Özellikle erkek gözlük sektörünün Türkiye'de büyük olduğunu söyleyebilirim. Türk erkeği Kuzey Avrupa ülkelerine kıyasla daha cesur, kendi karakteristiklerini ortaya koymayı seviyor. Böyle olduğu için de buradaki pazarın çok büyük olduğunu düşünüyoruz. Kadınlar ise marka gözlük istiyorlar ama göreceli olarak biraz daha makul fiyatları tercih ediyorlar. O yüzden cesur ve logoları belli olan markalar kadar sofistike markaları da tercih ediyorlar. Aynı zamanda Türkiye'de hızlı moda çok önemli bir market. Böyle bir trend gördüğümüz için de insanlara bunu sunmaya çalışıyoruz. Hızlı bir moda sektörü var. Bunu da makul fiyatlara almak istiyorlar.
Türkler dünya tüketicisi olarak görünmek ve ne kadar pahalı olursa olsun kaliteli ürün almak istiyor. O yüzden biz Türkiye'ye girdik. Burada ekonomi veya siyasette olan geçici şeylerin bizim için bir önemi yok. Artık pazarın olgunlaşması gerektiğini düşünüyoruz. Türk insanı kaliteli mal almak istiyor. Safilo olarak biz de bunu onlara vermeye geldik.
TÜRKİYE İLE BÜYÜYECEĞİZ
Şirket 2014'te yani ben başına geldiğimde çok büyük bir dönüşüm geçirmeye başladı. Biz bu dönüşüm çerçevesinde, 2020 yılı için bir stratejik plan düzenledik. Şirketi büyütmeyi hedefliyoruz. Hedef büyütürken Türkiye'nin olmaması mümkün değildi.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.